Person:
Eseverri Mayer, Cecilia

Loading...
Profile Picture
First Name
Cecilia
Last Name
Eseverri Mayer
Affiliation
Universidad Complutense de Madrid
Faculty / Institute
Ciencias Políticas y Sociología
Department
Sociología
Area
Sociología
Identifiers
UCM identifierDialnet ID

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Publication
    Actividades de aprendizaje colaborativo en la docencia online: tutorías colaborativas y otras iniciativas de aprendizaje de apoyo mutuo entre estudiantes
    (2021-06) Carrasco Pradas, M. Desamparados; Martos Caballero, Ángel; Cadilla Baz, María; Colino Fernández, Alberto; Eseverri Mayer, Cecilia; Estavillo Dorado, Julio Antonio; Malagón Terrón, Francisco Javier; Morales Aguilar, María José; Revilla Peña, María del Mar; Sánchez Sánchez, Ana María; Abdeselam Znarkar, Noor; Torrente Barredo, Begoña; de Diego Illescas, Mª de la Almudena
    Memoria del proyecto de innovación docente para la aplicación de estrategias de aprendizaje colaborativo y apoyo mutuo entre estudiantes, con especial atención a las tutorías colaborativas, en los Grados de ADE y Comercio.
  • Publication
    Aprendizaje colaborativo: Tutorías colaborativas y otras experiencias basadas en la cooperación y el apoyo mutuo entre estudiantes
    (2020-07-01) Carrasco Pradas, Mª Desamparados; Estavillo Dorado, Julio Antonio; Colino Fernández, Alberto; Cadilla Baz, María; Eseverri Mayer, Cecilia; Malagón Terrón, Francisco Javier; Torrente Barredo, Begoña; Sánchez Sánchez, Ana María; Morales Aguilar, María José; Revilla Peña, María del Mar; Zhou, Junyu; Martos Caballero, Ángel; Feng, Yage; Zou, Xuele; Amundaray Carmona, Samai; Abdeselam Znakar, Noor; Shumyn, Anastasia; Perales Sesmero, María; Izquierdo Cantero, Laura; Machuca Municio, Diana; Godoy Spinelli, Agostina; Sánchez Carrascosa, Rebeca; Tiradas Gil, Pablo; Videau, Thomas; Bedoya Reyes, Daniela; Nuñez Miguelez, Luis; Martín Pedraza, Alba; Sardinha Diez, Diego; Cábez Del Río, Jorge; Fu, Bin
    Memoria del Proyecto de innovación Innova docencia de la convocatoria de 2019-20, consistente en la aplicación de una experiencia de aprendizaje colaborativo a partir de un sistema de tutorías colaborativas en 5 asignaturas de Grado de 4 facultades de la UCM. Asimismo, se realizó otra experiencia de trabajo colaborativo entre estudiantes y profesor en dos asignaturas del Máster Oficial en Comunicación Social de la UCM.
  • Publication
    Controlling civic engagement of youth spanish muslims: Single representation, generational gap, and gender activism
    (Springer Nature, 2022-04-10) Eseverri Mayer, Cecilia; Khir-Allah, Ghufran
    This paper focuses on Muslim Civil Society structures and, more specifically, on the gap between the organizations from the first (migrant) generation and the new grammars of action of new generations of Spanish Muslims. The originality of this article lies in its power to address three fundamental questions: (1) Are the umbrella organizations silencing the demands of Muslim youth?; (2) How do Muslim youth resist such representative hegemony? and; (3) What specific strategies are Muslim women currently developing to gain representation and involvement in mainstream Spanish society? We find evidence for new grammars of action defying traditional authorities and reject decontextualized, asynchronous Islam. Young women are engaging in broader and inclusive activism, inspired by religion affiliation in order to reinforce their external solidarity and engagement in mainstream political structures. By contrast, young men are calling for a new Muslim leadership to reinforce primary solidarity and concentrate more on earning religious rights. For women, religion is a vector to participation and for men, it is a form of participation.