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Del análisis de la evolución de las emociones despertadas por cada uno de los 6 bloques, se observó que las emociones positivas fueron elegidas más del 73% de las veces por los participantes. Por tanto, se puede afirmar que la actividad extraescolar Club de Ciencias genera emociones positivas, de forma sostenida, en todo el curso.The 4th Industrial Revolution demands a workforce and a society equipped with scientific and technological skills. This need forces a change in the traditional curriculum in order to increase the interest towards science and technology studies. In this study, we proposed to work on the scientific competence in a non-formal education program. The goals are to increase the interest towards science subjects and generate positive emotions within the primary schoolers. An afterschool program, called Science Club, based on inquiry was designed and set up during the academic year 2018-19. The program was organized into 6 blocks (Senses, Trip to Space, DNA, Scientific Women, Magnetism and Physic) with 17 workshops. 10 schoolers were enrolled. From the analysis of the emotion’s evolution generated by every block we found that positive emotions were selected more frequently (73%) by the participants. Therefore, we can conclude that the afterschool program Science Club generates positive emotions along the academic year.spaImpacto emocional de un programa extraescolar centrado en la indagaciónEmotional impacts generated by inquiry-based after-school activityconference paperhttps://educacion.ucm.es/open access159.953.5373.3372.85371.337.0237.01337.015.3Educación No FormalIndagaciónEmocionesExtraescolarNo-formal EducationInquiryEmotionsAfterschoolAprendizajeDidácticaEnseñanza de las cienciasMétodos de investigación en educaciónPedagogíaPsicología de la educación (Educación)Enseñanza primaria6104.03 Leyes del Aprendizaje58 Pedagogía58 Pedagogía6104 Psicopedagogía5801.08 Enseñanza Programada