Arellano Espinar, Francisco AlfonsoCámara, NoeliaCarta, GiancarloGarcía, Juan Ramón2024-08-222024-08-222022-05-30Arellano A, Cámara N, Carta G, García JR. Competències digitals: Què són i qui en té? Revista Econòmica de Catalunya. 2022;85:71-781135-819Xhttps://hdl.handle.net/20.500.14352/107624L’avanç òptim cap a una societat cada vegada més digitalitzada passa per garantir que la població compti amb les capacitats digitals necessàries per a un desenvolupament eficient i segur de les seves actuacions. Aquest estudi se centra en el mesurament i l’anàlisi de les competències digitals de la població a Espanya i els aspectes que les determinen, a fi d’identificar recomanacions per al disseny de les polítiques encaminades a millorar aquestes competències. Trobem que hi ha bretxes significatives entre grups d’interès. L’edat, la situació laboral i la freqüència d’ús d’internet són clau a l’hora de determinar les capacitats digitals. Aquestes característiques adquireixen més importància en les dimensions més complexes de resolució de problemes i ús de programari. En l’àmbit de la llar, resulten rellevants el nivell de renda, els membres de la llar i el nombre, la disponibilitat d’equipament TIC i la mida del municipi.catAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Competències digitals: què són i qui en té?journal articlehttps://raco.cat/index.php/RECAT/article/view/400896/494486open access331O35P46C21fractura digitalinternetcompetències digitalsresolució de problemesprogramaricomunacióinformacióEconometría (Economía)Internet (Informática)Tecnología de la información (Ciencias de la Información)5306 Económica del Cambio Tecnológico5308.02 Comportamiento del Consumidor5302 Econometría