Hart, AngieFernández Rodrigo, LauraMolina, María CruzIzquierdo, RobertMaitland, Josie2024-02-082024-02-082018978-84-9144-118-2https://hdl.handle.net/20.500.14352/100487Els joves que gaudeixen de bona salut mental són més propensos a tenir un rendiment acadèmic més bo i un millor desenvolupament social. Davant l’increment de problemes de salut mental entre adolescents a Catalunya, es presenta l’Enfocament de Resiliència Acadèmica (ERA) com una pràctica estratègica per a centres d’educació secundària que involucra tota la comunitat educativa. La finalitat és ajudar que els joves, especialment els més vulnerables, aconsegueixin obtenir un rendiment acadèmic més òptim, malgrat les circumstàncies en les quals es troben. Les propostes per integrar l’ERA als centres de secundària es basen en la redefinició de les activitats que ja es desenvolupen i en el disseny de noves pràctiques educatives considerant els elements del Marc de Resiliència.spaAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/L’Enfocament de Resiliència Acadèmica en la promoció de la salut mental dels adolescents. Proposta per a la seva aplicació en centres educatiusL’Enfocament de Resiliència Acadèmica en la promoció de la salut mental dels adolescents. Proposta per a la seva aplicació en centres educatiusThe Academic Resilience Approach in the promotion of young people’s mental health. Proposals for its use in schoolsbookhttps://repositori.udl.cat/items/d043d489-533a-4cc8-83f7-9c8fdc499d5eopen access3737.014Resiliencia académicaEducación secundariaEducaciónPolítica educativa58 Pedagogía