Person:
Sánchez Herrera, Joaquín

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First Name
Joaquín
Last Name
Sánchez Herrera
Affiliation
Universidad Complutense de Madrid
Faculty / Institute
Ciencias de la Informacion
Department
Marketing
Area
Comercialización e Investigación de Mercados
Identifiers
UCM identifierORCIDDialnet IDGoogle Scholar ID

Search Results

Now showing 1 - 8 of 8
  • Item
    Empresas con valores: un modelo conceptual del activismo corporativo
    (Palabra Clave, 2023) Pintado Blanco, Teresa; Sánchez Herrera, Joaquín; López Aza, Carlota
    El activismo corporativo es un concepto de gestión empresarial muy relevante en los últimos años desarrollado sin teorías específicas que permitan comprender sus implicaciones. Por ello, el propósito de este artículo es el planteamiento de un modelo conceptual que sirva de aplicación para las organizaciones y sus partes interesadas (stakeholders), partiendo de antecedentes como la disonancia cognitiva o la ciudadanía corporativa. El método utilizado se basa en el análisis de los antecedentes del activismo corporativo y las teorías relacionadas, proponiendo como resultado un modelo de aceptación o rechazo del activismo corporativo (modelo MACO) por parte de los stakeholders, basado en la congruencia con el sistema de valores, las diferentes tipologías del activismo y el grado de controversia de las distintas industrias. Como principal contribución de este artículo se encuentra proporcionar las bases teóricas del activismo corporativo y sus relaciones a través del modelo MACO. Su principal limitación es la novedad del tema, que hace necesario acudir a otras disciplinas y hace más compleja la relación entre constructos. Este modelo abre nuevos enfoques sobre el fenómeno y ofrece una base para investigaciones empíricas posteriores.
  • Item
    The relationship between views and the evaluation of an ad. A structural analysis of unpaid advertising in YouTube
    (Cuadernos.info, 2017) Pintado Blanco, Teresa; López Aza, Carlota; Sánchez Herrera, Joaquín; Gutiérrez‐Rodríguez, Pablo
    Social networks have been widely stu- died regarding advertising behavior. However, there is no relevant research to analyze the digital social structure of ads and their implications. We analyzed this topic using 387 advertising cam- paigns and 14.612 YouTube users ratings. The results show that commercials with a high number of views not always get positive evaluations. Moreover, the social structure formed by the advertisements follows an organized pattern around spe- cific subjects. The analysis of this kind of social structures could be a starting point for other contributions focused on ads or users’ typologies, and poten- tially very useful to better understand the online advertising planning process.
  • Item
    Project number: 347
    ¿Hay alguien ahí?: La docencia bimodal y el uso de las aplicaciones móviles interactivas en clase
    (2022) Pintado Blanco, Teresa; Sánchez Herrera, Joaquín; López Aza, Carlota; Maestro Espínola, Lidia; Garrido Pintado, Pablo
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    Companies taking a stand: the effect of corporate activism on Wall Street
    (Global Business Review, 2022) Sánchez Herrera, Joaquín; Pintado Blanco, Teresa; López Aza, Carlota
    Some companies have begun to take a stand on controversial social and political issues. These initiatives, which are defined as “corporate activism”, are part of a complex context that is characterised by distrust in public institutions and governments. This paper analyses the impact of corporate activism on the companies that have implemented it, as well as the variables that have an influence on whether that impact is positive or negative. To this end, a wide sample of corporate activism cases were analysed using an event analysis approach to identify the effect of two key variables: (i) the controversial nature of the sector, and (ii) the type of activism. The results show that corporate activism actions have positive effects when the sector is not perceived as controversial, and negative when the type of activism is based on social rights.
  • Item
    Beyond Business: Understanding the Foundations and Practices of Corporate Activism
    (Entrepreneurship in the fourth sector: Entrepreneurial ecosystems and sustainable business models., 2021) Pintado Blanco, Teresa; Sánchez Herrera, Joaquín; López Aza, Carlota
  • Item
    Project number: 401
    Las aplicaciones móviles interactivas en la docencia bimodal: análisis evolutivo de la satisfacción e implicación de los estudiantes
    (2021) Pintado Blanco, Teresa; Sánchez Herrera, Joaquín; López Aza, Carlota; Maestro Espínola, Lidia
  • Item
    Project number: 396
    ¡Juntos hacia la meta!: el aprendizaje colaborativo en la tutorización de TFG y TFM
    (2023) Pintado Blanco, Teresa; Sánchez Herrera, Joaquín; López Aza, Carlota; Cordón Benito, David; Maestro Espínola, Lidia; Arias Oliva, Mario; Garrido Pintado, Pablo; Pintado Blanco, Teresa
  • Item
    Project number: 191
    Las aplicaciones móviles interactivas en el aula: análisis evolutivo de la satisfacción de los estudiantes y efectos en su percepción del aprendizaje
    (2020) Pintado Blanco, Teresa; Sánchez Herrera, Joaquín; López Aza, Carlota; Maestro Espínola, Lidia