Person:
Iniesta Albentosa, Margarita Isabel

Loading...
Profile Picture
First Name
Margarita Isabel
Last Name
Iniesta Albentosa
Affiliation
Universidad Complutense de Madrid
Faculty / Institute
Odontología
Department
Especialidades Clínicas Odontológicas
Area
Estomatología
Identifiers
UCM identifierORCIDScopus Author IDWeb of Science ResearcherIDDialnet IDGoogle Scholar ID

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Item
    Project number: 63
    Cómo motivar al estudiante: Priming y B-learning
    (2017) Iniesta Albentosa, Margarita Isabel; Alonso Álvarez, Bettina María; Herrera González, David; Sanz Alonso, Mariano; Figuero Ruiz, Elena; Santa Cruz Astorgui, María Isabel; Legido Arce, Berta; Carrillo de Albornoz Sainz, Ana; Dolláguez Chamarro, Patricia
    Este proyecto pretende mejorar el rendimiento de los estudiantes, independientemente de su nivel de conocimientos y, a la vez, mejorar su motivación y su compromiso con la asignatura de Periodoncia. Para ello se construye una serie de actividades pre-clase adaptadas al nivel del 2º curso de Grado en Odontología.
  • Item
    Probiotic effects of orally administered Lactobacillus reuteri-containing tablets on the subgingival and salivary microbiota in patients with gingivitis. A randomized clinical trial
    (Journal of clinical periodontology, 2012) Iniesta Albentosa, Margarita Isabel; Herrera González, David; Montero Solís, Eduardo; Zurbriggen, Milena; Matos, Ana ; Marín Cuenda, María José; Sánchez Beltrán, María Del Carmen; Llama Palacios, María Arantxazu; Sanz Alonso, Mariano
    Objective: To investigate the effects of an orally administered probiotic on the oral microbiota. Methods: A placebo-controlled, parallel study was conducted in 40 gingivitis subjects during 8 weeks. Treatment consisted on the administration of a daily tablet, either containing Lactobacillus reuteri or placebo. Unstimulated saliva and subgingival samples were collected and analysed by culture and PCR. Clinical and microbiological outcome variables were compared between and within groups. Results: There were no significant changes between and within the groups in the clinical variables. In saliva, total anaerobic counts after 4 weeks (p = 0.021) and counts of Prevotella intermedia after 8 weeks (p = 0.030), showed reductions in the test group. In subgingival samples, significant reductions in the changes baseline to 4 weeks were observed for P. gingivalis counts (p = 0.008). With PCR, L. reuteri ATCC-PTA-5289 was more frequently detected than L. reuteri DSM-17938. Conclusions: The effect of L. reuteri administered in tablets resulted in a reduction in the number of selected periodontal pathogens in the subgingival microbiota, without an associated clinical impact.
  • Item
    Project number: 176
    Desarrollo y Evaluación de un nuevo modelo de enseñanza bilingüe en Periodoncia.
    (2016) Herrera González, David; Alonso Álvarez, Bettina María; Sanz Alonso, Mariano; Iniesta Albentosa, Margarita Isabel; Arriba de la Fuente, Lorenzo; Santa Cruz Astorqui, María Isabel; Legido Arce, Berta; Figuero Ruiz, Elena
    Entorno interactivo en inglés,para permitir al alumno valorar de manera objetiva e integrada su aprendizaje en la asignatura de Periodoncia, de forma totalmente interactiva.Se realizará una evaluación de este medio virtual de aprendizaje y enseñanza.
  • Item
    Project number: 167
    Aprender educando: Experiencia ApS de promoción de la salud oral
    (2018) Iniesta Albentosa, Margarita Isabel; Alonso Álvarez, Bettina María; Arias Paniagua, Ana María; Hidalgo Arroquia, Juan José; Figuero Ruiz, Elena; Herrera González, David; Sanz Alonso, Mariano; De la Macorra Gracía, José Carlos; Méndez González, Raquel; Figueiras López, Iria; De Oliveira Pegado Figueiredo, Frederico Eduardo
    El programa de aprendizaje-servicio realizado ha permitido que el estudiante construya su propio aprendizaje y, por lo tanto, el aprendizaje académico ha mejorado el servicio ofrecido. Hemos preparado a los estudiantes para que sepan participar de forma activa en la sociedad; y hemos generado en ellos una serie de valores que dentro del aula son más difíciles de conseguir, como empatía, responsabilidad social, liderazgo, etc.