Person:
Bueno Doral, Tamara Rosa

Loading...
Profile Picture
First Name
Tamara Rosa
Last Name
Bueno Doral
Affiliation
Universidad Complutense de Madrid
Faculty / Institute
Ciencias de la Informacion
Department
Teorías y Análisis de la Comunicación
Area
Comunicación Audiovisual y Publicidad
Identifiers
UCM identifierORCIDScopus Author IDWeb of Science ResearcherIDDialnet IDGoogle Scholar ID

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item
    Women’s image on video game covers: a comparative analysis of the spanish market (2011-2015)
    (Prisma Social, 2016) García Castillo, Noelia; Bueno Doral, Tamara Rosa
    This paper studies the evolution of women’s image on video games covers commercialized in October 2011 and in October 2015 by means of a content analysis using SPSS software. In accordance to previous academic literature, video games are considered as increasingly important gender socializing tools, and video game covers as one of the decisive forms of advertising for this leisure industry. The longitudinal comparative analysis reveals a decrease in the presence of violence and in the role of ‘sexual object’ on video game covers. It has also been observed an association between the sensuality of female characters and other variables such as violence and the infantilization of women that may distort the conception of sexuality among minors.
  • Item
    Los roles tradicionales femeninos presentes en las carátulas de los videojuegos infantiles. Análisis de contenido aplicado a Imagina Ser y revisión del código PEGI
    (Creatividad y Sociedad, 2012) Bueno Doral, Tamara Rosa; García Castillo, Noelia
    Numerosas investigaciones han corroborado la importancia de los videojuegos como herramienta socializadora y transmisora de valores, que en ocasiones origina un reforzamiento de la discriminación femenina a través de la difusión de imágenes sexistas y estereotipadas. No obstante, a pesar de las evidencias empíricas, son insuficientes los trabajos que se ocupan de analizar este objeto de estudio. Considerando que la publicidad no debe dificultar el logro de una sociedad igualitaria, resulta necesaria la elaboración de estudios concretos dentro del sector de los videojuegos. En la presente investigación mostramos los resultados alcanzados tras la investigación efectuada en el campo de los roles tradicionales de género y los videojuegos dirigidos a un público infantil.