Person:
Fernández Cruz, Francisco José

Loading...
Profile Picture
First Name
Francisco José
Last Name
Fernández Cruz
Affiliation
Universidad Complutense de Madrid
Faculty / Institute
Educación-Centro Formación Profesor
Department
Investigación y Psicología en Educación
Area
Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación
Identifiers
UCM identifierORCIDScopus Author IDWeb of Science ResearcherIDDialnet IDGoogle Scholar ID

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Item
    Project number: 83
    Concreción y evaluación de los resultados de aprendizaje en la Facultad de Educación. Proyecto piloto en el Grado de Pedagogía y el Máster de Educación Especial
    (2020) Rodríguez Quintana, Esther; Rodríguez Mantilla, Jesús Miguel; Fernández Cruz, Francisco José; Martínez Zarzuelo, Angélica; Plangger, Lea; Jover Olmeda, Gonzalo; Fernández Díez, Mª Josefa; Garrote Escribano, Nicolás; León Carrascosa, Víctor
    Se presenta la Memoria del Proyecto Innova Gestión Calidad del curso 2018-2019 titulado : Concreción y evaluación de los resultados de aprendizaje en la Facultad de Educación. Proyecto piloto en el Grado de Pedagogía y el Máster de Educación Especial.
  • Item
    Guía rápida sobre resultados de aprendizaje
    (2018) Rodríguez Quintana, Esther; Rodríguez Mantilla, Jesús; Fernández Cruz, Francisco José; Martínez Zarzuelo, Angélica
    Se trata de una guía rápida que pretende orientar a los profesores para la concreción y formulación de resultados de aprendizaje.
  • Item
    Do ISO:9001 standards and EFQM model differ in their impact on the external relations and communication system at schools?
    (Evaluation and Program Planning, 2020) Rodríguez Mantilla, Jesús Miguel; Martínez Zarzuelo, Angélica; Fernández Cruz, Francisco José
    Implementation of Quality Management Systems (QMS) has increased greatly in recent years at a wide variety of institutions. The main purpose of this work is to evaluate and compare the impact of having implemented ISO:9001 standards and the EFQM model on the communication system and external relations at schools. This was done by applying a validated evaluation instrument to 2901 subjects of 116 schools in 4 Spanish Autonomous Communities. The results show that the QMS have a medium-high level of impact on the communication system and a moderate level on the external relations dimension. Furthermore, schools with EFQM feature significantly higher levels of impact on the dimensions studied than schools implementing ISO standards. Significant differences were found in the levels of impact as a function of the number of years of implementation and the type of funding received, among other variables. In addition, an interaction effect was found between the type and size of schools in regard to their external relations.
  • Item
    Project number: 81
    Análisis de necesidades formativas en el desarrollo de las competencias investigadoras de los estudiantes de Posgrado de la Facultad de Educación para el diseño de un programa de mejora
    (2020) Rodríguez Mantilla, Jesús Miguel; Martínez Zarzuelo, Angélica; Fernández Cruz, Francisco José; García Domingo, María Begoña; López Escribano, María del Carmen; Gómez del Pulgar Cinque, Sandra; Vendrell Morancho, Mireia; Fernández Díaz, María Josefa