Person:
Garrido Pintado, Pablo

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Profile Picture
First Name
Pablo
Last Name
Garrido Pintado
Affiliation
Universidad Complutense de Madrid
Faculty / Institute
Comercio y Turismo
Department
Marketing
Area
Comercialización e Investigación de Mercados
Identifiers
UCM identifierORCIDScopus Author IDDialnet ID

Search Results

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  • Item
    Is Facebook a Tool to Achieve True Friendship? A Study from an Ascetic Perspective
    (Communication and Smart Technologies Proceedings of ICOMTA 2021, 2021) García-Huertas, Juan Gabriel; Sidorenko-Bautista, Pavel; Garrido Pintado, Pablo; Rocha, Álvaro; Barredo, Daniel
    With the rise of social media networks, young people have found a channel of communication where they can create and maintain their personal relationships. But, among the wide range of possible relationships we should determine the role of true friendship as a vital element in the full development of one’s personality. Although many point out that Facebook is losing followers, it is still the leading social network with 2.8 billion users, 65 percent of whom are under the age of 35. Thus, based on the study of the ascetics of friendship by Pedro Laín Entralgo, we will analyse the way in which Facebook enables this through a study conducted with university students 18 to 22 years of age. The results will allow us to conclude that social networks do not provide the tools necessary to pass from fellowship, camaraderie and sympathy towards the experience of true and fulfilling friendship.
  • Item
    Estudio Delphi sobre la evolución y perspectivas de la compra programática de publicidad en España
    (Doxa Comunicación, 2018) Garrido Pintado, Pablo; Caerols Mateo, Raquel; García-Huertas, Juan Gabriel
    En el presente artículo se aborda el fenómeno de la publicidad programática en España. Un sistema que automatiza el proceso de planificación de medios y mejora la eficacia y eficiencia en la com-praventa de espacios publicitarios. Los objetivos principales son: establecer una definición consensuada de compra programática, conocer los nuevos roles profesionales que se demandan con el auge de esta tecnología y plantear una prospectiva sobre el futuro del sector. La técnica de investigación utilizada fue el método Del-phi. Los resultados de la investigación hacen referencia a la situa-ción, evolución y perspectivas del fenómeno, haciendo especial hincapié en falta de formación específica, falta de transparencia y desconfianza en el inventario como los principales frenos que limitan el desarrollo de esta tecnología en nuestro país.