Person:
Rodríguez Muñoz, Alfredo

Loading...
Profile Picture
First Name
Alfredo
Last Name
Rodríguez Muñoz
Affiliation
Universidad Complutense de Madrid
Faculty / Institute
Psicología
Department
Psicología Social, Trabajo y Diferencial
Area
Psicología Social
Identifiers
UCM identifierORCIDScopus Author IDWeb of Science ResearcherIDDialnet IDGoogle Scholar ID

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item
    Cutoff scores for workplace bullying: The Spanish Short-Negative Acts Questionnaire (S-NAQ)
    (Psicothema, 2019) León-Pérez, José M.; Sánchez Iglesias, Iván; Rodríguez Muñoz, Alfredo; Notelaers, Guy
    Background: Workplace bullying is considered a major social stressor at work. However, in the Spanish context, there is a lack of measures that allow researchers and practitioners to distinguish between non-targets and targets of workplace bullying. Method: This study reports the psychometric properties, factor structure, and cutoff scores for the Short-Negative Acts Questionnaire (S-NAQ) in a Spanish sample (N = 1,409). Results: The S-NAQ demonstrated adequate psychometric properties. Moreover, both Exploratory and Confirmatory Factor Analysis revealed that a unifactorial model of workplace bullying fit the data best. Two cutoff points for the S-NAQ were formulated using receiver operating characteristic curves to categorize respondents as “not exposed to workplace bullying” (scores below 15), “at risk of being bullied” (scores between 15 and 22), and “targets of workplace bullying” (scores above 22). Conclusions: These cutoff scores may help researchers and practitioners in diagnosing workplace bullying and designing intervention strategies.
  • Item
    Project number: 209
    ¿Cómo mejorar el engagement de los estudiantes en la docencia virtual? Análisis empírico y propuestas prácticas
    (2021) Rodríguez Muñoz, Alfredo; Antino, Mirko; Gil Rodríguez, Francisco; Sánchez Iglesias, Iván; Ruiz-Zorrilla Blanco, Paula
  • Item
    Project number: 303
    Evaluación de la usabilidad de “Microsoft Teams”: herramienta para el aprendizaje grupal?
    (2022) Antino, Mirko; Rodríguez Muñoz, Alfredo; Ruiz-Zorrilla Blanco, Paula; Sánchez Iglesias, Iván; Reyes Luján, Juan José
    La herramienta de Microsoft Teams es descrita por sus creadores como “una aplicación de colaboración”, la cual permite a un equipo de personas reunirse de forma virtual, enviar mensajes a través de un chat, compartir archivos y conversaciones en distintos canales, planificar distintos eventos a través de un calendario e integrar otras aplicaciones a las funciones anteriores. Por todo eso, se trata de una herramienta multifunción, diseñada para facilitar el trabajo en remoto de un equipo de personas. En este contexto, el presente proyecto tiene como objeto evaluar la usabilidad, tanto individual como colectiva, de esta herramienta