Person:
Ramos Cejudo, Juan

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First Name
Juan
Last Name
Ramos Cejudo
Affiliation
Universidad Complutense de Madrid
Faculty / Institute
Psicología
Department
Personalidad, Evaluación y Psicología Clínica
Area
Personalidad, Evaluación y Tratamiento Psicológico
Identifiers
UCM identifierORCIDScopus Author IDDialnet IDGoogle Scholar ID

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item
    El efecto del estrés y del rasgo de ansiedad en el procesamiento de la información amenazante
    (2011) Ramos Cejudo, Juan; Cano Vindel, Antonio
    Los objetivos de nuestra investigación consisten en poner a prueba la relación existente entre los sesgos atencionales y la ansiedad, así como, de manera específica, estudiar las relaciones entre las variables del sujeto, el tipo de estrés, el tipo de estímulo amenazante (general vs. específico), y los niveles de procesamiento atencional.
  • Item
    Checking different video game mechanics to assess cognitive abilities in groups with and without emotional problems
    (Journal of Intelligence, 2023) Román, Francisco J.; Gutiérrez Sánchez, Pablo; Ramos Cejudo, Juan; González Calero, Pedro Antonio; Gómez Martín, Pedro Pablo; Larroy García, Cristina; Martín Brufau, Ramón; López Cavada, Carlos; Quiroga Estévez, María Ángeles
    This study assesses cognitive abilities through video games for entertainment (Blek, Edge, and Unpossible) that were programmed from scratch to record players’ behavior and the levels achieved in a sample without emotional problems and in one with emotional problems. The non-emotional-problem sample was recruited from three universities and two bachelor’s degree programs. The emotional-problem sample was recruited from two outpatient centers. The participants in the emotional-problem sample completed reduced versions of the ability tests and video games, as required by their emotional problems. Three subtests of the Differential Aptitude Test that assessed abstract reasoning, visuospatial reasoning, and perceptual speed were selected as ability tests. All participants were required to complete a mental health questionnaire (PROMIS) and a brief questionnaire on their gaming habits and previous experience with the video games used. The results that were obtained showed good convergent validity of the video games as measures of cognitive abilities, and they showed that the behavior of players in the sample without emotional problems while playing predicted the level achieved in the Blek and Unpossible game fragments, but this was only true for Unpossible in the emotional-problem sample; finally, shorter versions of the Blek and Edge game fragments can be used because they maintain their good psychometric properties
  • Item
    Project number: 59
    Variables psicológicas implicadas en la actitud e iniciativa emprendedora (II): personalidad, cognición y emoción
    (2018) López Núñez, María Inmaculada; Rubio Valdehita, Susana; Díaz Ramiro, Eva María; Vallellano Pérez, María Dolores; Merino Rivera, María Dolores; Ramos Cejudo, Juan; López Sánchez, Ramón; Miguel Tobal, Juan José; Sanz Blasco, Rubén; García de Madariaga Miranda, Jesús; Camacho Miñano, Juana María del Mar; Bel Durán, Paloma; Sempere Blesa, Carlos José; Díaz Matey, Gustavo; Miguel Vicente, Carmen; Arquero Avilés, María Del Rosario; Marco Cuenca, Gonzalo; Pérez-Urría Carril, Elena; Gómez Garay, María Aranzazu; Arias Coello, Alicia; Real Rodríguez, Elena; Cáceres Zapatero, María Dolores; Barge Gil, Andrés; Moreno Martín, Lourdes; Ruiz Guerra, Ignacio; Pintos López, Beatriz; Susi García, María Del Rosario; Martín Gómez, María Soledad; Torres Muñoz, Margarita; Miguel Tobal, Francisco; Casado Morales, María Isabel; Álvarez García, Gema; Martín-Javato Romero, Laura; García Cid, Sophie; López Romero, María Isabel; Guerrero López, Patricia; Reviejo Pastor, Noemi; Abril Hernández, Ana; Cubo Trenado, María Esther; Casado Pérez, Josefa; Martín Calvarro, Luisa; Di Meglio Berg, Gisela Amanda; Simón Blas, Clara; González Rouco, Jesús Fidel
    El proyecto titulado: Variables implicadas en la actitud e iniciativa emprendedora (II): personalidad, cognición y emoción, es la continuidad de otro presentado en la convocatoria anterior (2016-2017) cuyo objetivo era evaluar variables psicológicas en la actitud emprendedora de los estudiantes universitarios de la Universidad Complutense de Madrid (UCM). Este segundo proyecto ha tenido por objetivo principal ampliar la evaluación a otras facultades y áreas de conocimiento de nuestra universidad a fin de obtener el mapa y perfil de la iniciativa emprendedora del universitario UCM.