Person:
Ávila Valdés, Noemí

Loading...
Profile Picture
First Name
Noemí
Last Name
Ávila Valdés
Affiliation
Universidad Complutense de Madrid
Faculty / Institute
Educación-Centro Formación Profesor
Department
Didáctica de Lenguas, Artes y Educación Física
Area
Didáctica de la Expresión Plástica
Identifiers
UCM identifierORCIDScopus Author IDWeb of Science ResearcherIDDialnet IDGoogle Scholar ID

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item
    The STROLL course: Case Study Documentation
    (2023) Duquenne, Marie-Noelle; Nikolaos, Kokosis; Ávila Valdés, Noemí; Martinez Hernández, Carlos; Torres Vega, Sara; López Medina, Esteban Francisco; Alonso García, David; Benítez Sastre, Laura; Camilli Trujillo, Celia; López Fernández, María Ángeles; Szántó, Diana; Végh, Anna; Kovács, Ágnes; Endrődy, Orsolya; Borsfay, Krisztina; Nguyen Luu, Lan Anh
    The object of this report is the documentation of the case study of the virtual student exchange course STROLL as it was carried out in each country. It is offer the synthesis of the experiences, objectively describing the challenges and the success factors. It searchers answers to the questions of how the challenges should be answered in the most effective way and how the success factors can be best harnessed.
  • Item
    Explorar creativamente la ciudad en el Espacio Europeo de Educación Superior: buenas prácticas de enseñanza y aprendizaje virtual
    (Educación y sociedad : nuevos modelos de enseñanza aprendizaje en contextos educativos, 2023) Ávila Valdés, Noemí; Martínez Valle, Carlos; Alonso García, David; Carrascal Domínguez, Silvia; Anguita Acero, Juana María; Navarro Martínez, Óscar
    STROLL es una propuesta pedagógica de intercambio docente, aprendizaje y movilidad virtual en el contexto del Espacio Europeo de Educación Superior, en el que ha participado profesorado y estudiantes de tres países (España, Hungría y Grecia). Esta propuesta se ha concretado en un curso que aborda la ciudad como tema central y que propone una experimentación pedagógica, creativa e interdisciplinar del espacio urbano, utilizando herramientas y métodos de investigación tradicionales y virtuales. Durante cuatro meses, estudiantes y profesorado de los tres países han visitado virtualmente tres ciudades europeas, Budapest, Larisa y Madrid, y han reflexionado sobre conceptos como espacio, género o arte. En el presente texto, docentes especialistas en didácticas de las ciencias sociales y las humanidades exponen tres buenas prácticas llevadas a cabo en este curso, que han generado un conocimiento interdisciplinar, creativo y significativo, posibilitando otros modos de enseñanza y aprendizaje virtuales el espacio europeo de educación superior.
  • Item
    Analysis: Digital Teaching/Learning Erasmus+ STROLL: Walking the City-Streets Online ID: 2020-1-HU01-KA226-HE-094111
    (2021) Camilli Trujillo, Celia; Benítez Sastre, Laura; Ávila Valdés, Noemí; Alonso García, David; López Fernández, María Ángeles; Martínez hernández, Carlos; López Medina, Esteban Francisco; Torres Vega, Sara; Camilli Trujillo, Celia Rosa
    The COVID pandemic upset traditional academic life and turned makeshift online solutions a probable long-term feature of university, therefore, the general objective of this study was to know about the online teaching/learning experience for students and professors in universities that are part of the project ERASMUS + KA2 called STROLL: Walking the City-Streets Online. The report provides a list of the most popular, available online teaching tools and platforms with good examples of their innovative use for similar or very close pedagogical purposes. Specific objectives are: 1. Describe the experience of online teaching/learning process during the pandemic. 2. Know about the tools most frequently used by students and teachers for online teaching/learning, and why. 3. Identify good practices in the use of tools for online teaching/learning.