Bucles virtuosos: una defensa del uso de métodos cualitativos y cuantitativos en filosofía del lenguaje
Loading...
Download
Full text at PDC
Publication date
2022
Authors
Advisors (or tutors)
Editors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad de los Lagos (Chile)
Citation
Bordonaba-Plou, D. (2022). Bucles virtuosos: una defensa del uso de métodos cualitativos y cuantitativos en filosofía del lenguaje. ALPHA: Revista De Artes, Letras Y Filosofía, 1(54), 59-70. https://doi.org/10.32735/S0718-22012022000541023
Abstract
El objetivo de este trabajo es defender el uso tanto de métodos cualitativos como de métodos cuantitativos en investigación en filosofía del lenguaje. Concretamente, defenderé que la mejor opción para llevar a cabo este tipo de investigación es usar métodos propios de la lingüística de corpus, pero aplicando también métodos cualitativos. Para ello, argumentaré a favor de la idea de bucles virtuosos, procesos de retroalimentación entre ambos métodos que pueden producir ciertos hallazgos que serían imposibles de descubrir si solo se usara uno de los dos tipos de método.
This paper aims to defend the use of both qualitative and quantitative methods in research in language philosophy. Specifically, I would argue that the best option for conducting this type of research is to use methods of corpus linguistics, but also applying qualitative methods. For this, I will argue in favor of the idea of virtuous loops, feedback processes between both methods that can produce findings that would be impossible to discover if only one of the two methods were used.
This paper aims to defend the use of both qualitative and quantitative methods in research in language philosophy. Specifically, I would argue that the best option for conducting this type of research is to use methods of corpus linguistics, but also applying qualitative methods. For this, I will argue in favor of the idea of virtuous loops, feedback processes between both methods that can produce findings that would be impossible to discover if only one of the two methods were used.