Aviso: para depositar documentos, por favor, inicia sesión e identifícate con tu cuenta de correo institucional de la UCM con el botón MI CUENTA UCM. No emplees la opción AUTENTICACIÓN CON CONTRASEÑA
 

Teaching and Learning Mathematics: From Secondary School to University

dc.contributor.authorRodríguez del Río, Roberto
dc.contributor.authorZuazua Iriondo, Enrique
dc.date.accessioned2023-06-20T18:55:23Z
dc.date.available2023-06-20T18:55:23Z
dc.date.issued2002
dc.description.abstractMathematics is one of the most important cultural goods of our civilization. Its presence is tangible in all the fields of human activity: from scientific activity to daily life. We are probably agreed on that. Once the importance of Mathematics is accepted it is unavoidable that teachers and students make an effort, the former to tech it, the latter to learn it. However, do our educational system and all the people involved in it give an effective response to this need? To begin with, there is no unanimity in questions such as What to teach? How to teach? What training should those who teach have?, etc. In this article, different aspects of Mathematics and its teaching are dealt with. (English version of the article: "Enseñar y aprender Matemáticas", published in the Revista de Educación del Ministerio de Educación).
dc.description.departmentDepto. de Análisis Matemático y Matemática Aplicada
dc.description.facultyFac. de Ciencias Matemáticas
dc.description.refereedFALSE
dc.description.statuspub
dc.eprint.idhttps://eprints.ucm.es/id/eprint/24472
dc.identifier.issn0034-8082
dc.identifier.officialurlhttp://www.mecd.gob.es/revista-de-educacion/
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14352/58932
dc.issue.number329
dc.journal.titleRevista de Educación
dc.language.isoeng
dc.page.final256
dc.page.initial239
dc.publisherMinisterio de Educación
dc.rights.accessRightsopen access
dc.subject.cdu51:373.5
dc.subject.keywordEducation
dc.subject.keywordTeaching
dc.subject.keywordMathematics
dc.subject.ucmMatemáticas (Matemáticas)
dc.subject.ucmEnseñanza de las Matemáticas
dc.subject.ucmEnseñanza secundaria
dc.subject.unesco12 Matemáticas
dc.subject.unesco5801.08 Enseñanza Programada
dc.titleTeaching and Learning Mathematics: From Secondary School to University
dc.typejournal article
dc.volume.number2002
dcterms.referencesANDRADAS, C. and ZUAZUA, E. (COORDINATORS): La investigación matemática en España en el periodo 1990-1999. Editado por Real Sociedad Matemática Española, Societat Catalana de Matemàtiques, Sociedad de Estadística e Investigación Operativa y Sociedad Española de Matemática Aplicada, Madrid, 2002. BOCHNER, S.: The Role of Mathematics in the Rise of Science, Princeton University Press, Princeton, 1979. DAVIS, P. J. and HERSH, R.: Descartes’ Dream: The World According to Mathematics, Dover Books, New York, 1986. PINILLOS V. and ZUAZUA, E. (Editors): Temas relevantes de la matemática actual: el reto de la enseñanza secundaria. Centro de Publicaciones del MECD/UIMP, Madrid, 2000. RODRÍGUEZ DEL RÍO, R.: Las Matemáticas en la transición del Bachillerato a la Universidad. Boletín de la Sociedad Española de Matemática Aplicada, nº 18 (2001), pp. 109-114. RODRÍGUEZ DEL RÍO, R. and ZUAZUA, E., (Coordinators): De la Aritmética al Análisis: historia y desarrollos recientes en Matemáticas.MEC-Secretaría General Técnica, Madrid, 2004. RODRÍGUEZ DEL RÍO, R. and ZUAZUA, E.: Enseñar y aprender Matemáticas. Revista de Educación del MEC, nº 329 (2002), pp. 239-256. (http://goo.gl/GzT8xF) STEWART, I: Concepts on Modern Mathematics, Dover Books, New York, 1995.
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication8b66f606-26f7-4011-9dfb-585ec9c520ea
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery8b66f606-26f7-4011-9dfb-585ec9c520ea

Download

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Teaching_and_Learning_Mathematics.pdf
Size:
382.41 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections