La filosofía oriental ¿detrás del impresionismo francés?
Loading...
Official URL
Full text at PDC
Publication date
2020
Authors
Advisors (or tutors)
Editors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Citation
Abstract
El presente trabajo pretende ampliar el conocimiento que se tiene del arte japonés como influencia en el primer movimiento del arte moderno contemporáneo: el impresionismo, a través de su autor más conocido: Claude Monet. Además de analizar la obra de los impresionistas a partir de nuevos marcos culturales, el objetivo es poner en valor la filosofía japonesa más allá del exotismo y de la visión racista e imperialista del conocimiento.
The present work seeks to broaden the knowledge of Japanese art as an influence of the first movement of contemporary modern art: Impressionism, through its best known autor: Claude Monet. In addition to analyzing the work of the Impressionist from new cultural frameworks, the aim is to value Japanese philosophy beyond exoticism and the racist and imperialist visión of knowledge.
The present work seeks to broaden the knowledge of Japanese art as an influence of the first movement of contemporary modern art: Impressionism, through its best known autor: Claude Monet. In addition to analyzing the work of the Impressionist from new cultural frameworks, the aim is to value Japanese philosophy beyond exoticism and the racist and imperialist visión of knowledge.