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Are women really sweet?: an analysis of the WOMAN AS DESSERT metaphor in the english and spanish written press

dc.contributor.authorLópez Rodríguez, Irene
dc.date.accessioned2024-11-13T10:33:33Z
dc.date.available2024-11-13T10:33:33Z
dc.date.issued2008
dc.description.abstractUna de las metáforas más comunes utilizadas por la prensa escrita tanto en inglés como en español es la metáfora LA MUJER COMO POSTRE. Ojeando las páginas de periódicos y revistas, es frecuente encontrar un buen número de metáforas que presentan a la mujer como honey, pie, cake, tarta, bombón, pastel o bizcocho. Aunque a primera vista dichos términos pueden parecer halagos, el análisis de las motivaciones que subyacen bajo estas metáforas revela que muy a menudo presentan a la mujer como objeto de deseo sexual.
dc.description.abstractOne of the most frequent metaphors used by the written media in both English and Spanish is the WOMAN AS DESSERT metaphor. Flicking through the pages of magazines and newspapers, one encounters a host of linguistic metaphors portraying women in the guise of honey, pie, cake, tart, bombón, pastel or bizcocho. Although at first sight these metaphors may be taken as compliments, an analysis of the assumptions that inform the use of such linguistic products reveals that, more often than not, these metaphors present women as objects of sexual desire
dc.description.departmentDepto. de Estudios Ingleses: Lingüística y Literatura
dc.description.facultyFac. de Ciencias Económicas y Empresariales
dc.description.refereedTRUE
dc.description.statuspub
dc.identifier.citationLópez Rodríguez, Irene (2009). Are Women Really Sweet? An Analysis of the WOMAN AS DESSERT Metaphor in the English and Spanish Written Press.” BABEL Revista de Filología Inglesa y Alemana, 17,179-196
dc.identifier.essn2660-4906
dc.identifier.issn1132-7332
dc.identifier.officialurlhttps://revistas.uvigo.es/index.php/AFIAL/article/view/224
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14352/110532
dc.issue.number17
dc.journal.titleBABEL : Revista de Filología Inglesa y Alemana
dc.language.isoeng
dc.page.final196
dc.page.initial179
dc.publisherUniversidad de Vigo
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.accessRightsopen access
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subject.keywordmetáfora
dc.subject.keywordpostres
dc.subject.keywordmujeres
dc.subject.keyworddeseo sexual
dc.subject.keywordprensa escrita inglés y español
dc.subject.ucmHumanidades
dc.subject.unesco57 Lingüística
dc.titleAre women really sweet?: an analysis of the WOMAN AS DESSERT metaphor in the english and spanish written press
dc.title.alternative¿Son las mujeres realmente dulces?: un análiis de la metáfora LA MUJER COMO DULCE en la prensa escrita española e inglesa
dc.typejournal article
dc.type.hasVersionVoR
dspace.entity.typePublication

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