Aviso: para depositar documentos, por favor, inicia sesión e identifícate con tu cuenta de correo institucional de la UCM con el botón MI CUENTA UCM. No emplees la opción AUTENTICACIÓN CON CONTRASEÑA Disculpen las molestias.
 

Reevaluatioin of the figure of the hero in the narrative work of Joseph Conrad

Loading...
Thumbnail Image

Official URL

Full text at PDC

Publication date

2024

Defense date

26/06/2023

Advisors (or tutors)

Editors

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Universidad Complutense de Madrid
Citations
Google Scholar

Citation

Abstract

This thesis aims to examine Friedrich Nietzsche's philosophical ideas in relation to the cultural and social context in which Joseph Conrad's works are situated. The concepts of free will, will to live, and will to power will be analyzed to understand how they influence the creation of the literary protagonist and their interactions with the modern world. The focus will be on how Conrad's novels, which often depict universal themes through the portrayal of the modern hero, explore the human experience.It is believed that Conrad's novels reflect his thoughts on the issues present in late 19th-century society. Conrad's novels strongly focus on the movement and influence of ideas on human consciousness and how they can drive personal transformation.This study is divided into four parts which are meant to build upon each other in a logical progression. The structure of the dissertation follows a genealogical approach, tracing the development of Conrad's philosophy through his works according to Thomas Mose''s theory of Conrad's artistic achievement and decline in his works.The first part of the study argues that the limitations of romantic adventure and heroism at the end of the century are highlighted through Almayer's limited imagination and the myth of the heroic, romantic hero. In Conrad's first novels, the themes of romantic love, adventure and wealth are disconnected, causing each character to pursue their own desires. This leads to a pattern of disunity and disillusionment rather than unity and fulfilment...
Esta tesis pretende examinar las ideas filosóficas de Friedrich Nietzsche en relación con el contexto cultural y social en el que se sitúa la obra narrativa de Joseph Conrad. Se analizarán conceptos clave para comprender cómo influyen en la creación del protagonista literario y en sus interacciones con el mundo moderno. La atención se centrará en cómo las novelas de Conrad, que a menudo describen temas universales a través del retrato del héroe moderno, exploran la experiencia humana. Se considera que las novelas de Conrad reflejan sus pensamientos sobre los problemas presentes en la sociedad de finales del siglo diecinueve. A lo largo de las novelas de Conrad, se hace especial hincapié en el movimiento y la influencia de las ideas en la conciencia humana. Este estudio se divide en cuatro partes que pretenden construirse unas sobre otras en una progresión lógica. La estructura de este sigue un enfoque genealógico, rastreando el desarrollo de la filosofía de Conrad a través de sus obras según la teoría de Thomas Moser sobre el logro y el declive artístico de Conrad en sus obras. En la primera parte del estudio se analiza que las limitaciones de la aventura y el heroísmo románticos a finales de siglo se ponen de relieve a través de la limitada imaginación de Almayer y el mito del héroe romántico. En las primeras novelas de Conrad los temas del amor romántico, la aventura y la riqueza están desconectados, lo que hace que cada personaje persiga sus propios deseos. Esto conduce a un patrón de desunión y desilusión en lugar de unidad y realización...

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Description

Tesis inédita de la Universidad Complutense de Madrid, Facultad de Filología, leída el 26-06-2023

UCM subjects

Keywords

Collections