The effect of the diversity of interorganizational partners on product innovation

dc.contributor.authorMontoro Sánchez, María Ángeles
dc.contributor.authorGaravito Hernández, Youseline
dc.contributor.authorRomero Martínez, Ana María
dc.date.accessioned2024-02-07T09:38:33Z
dc.date.available2024-02-07T09:38:33Z
dc.date.issued2021-08-20
dc.description.abstractThis paper analyzes the impact on product innovation of different types of interorganizational relationship partners. An empirical contrast with data taken from the Spanish Technological Innovation Panel (based on Eurostat’s Community Innovation Survey) shows that diversity in the types of partners involved in interorganizational relationships has a positive effect on product innovation. In particular, increased benefits can be achieved in the innovation of goods when there is diversity in the relationships that exist between business partners (customers and suppliers); and in service innovation when there is diversity in the relationships between non-industrial partners (consultants, universities and research entities). Finally, given the results it is not possible to state that a lot of diversity reduces the returns on innovation.
dc.description.abstractEl objetivo de este estudio es analizar el impacto de la diversidad del tipo de socios en las relaciones interorganizacionales en la innovación de productos. La contrastación empírica con datos del Panel de Innovación Tecnológica de España muestra que la diversidad de tipos de socios en las relaciones interorganizacionales influye positivamente en la innovación de productos. En concreto, se pueden obtener mayores beneficios en la innovación de bienes cuando hay diversidad de relaciones entre socios comerciales (clientes y proveedores); y en la innovación de servicios con diversidad de relaciones entre socios no industriales (consultores, universidades y entidades de investigación). Finalmente, los resultados no permiten afirmar que mucha diversidad produce rendimientos decrecientes en la innovación.
dc.description.departmentDepto. de Organización de Empresas
dc.description.facultyFac. de Ciencias Económicas y Empresariales
dc.description.refereedTRUE
dc.description.sponsorshipMinisterio de Ciencia, Innovación y Universidades
dc.description.sponsorshipBanco Santander y Universidad Complutense de Madrid - Grupo de Investigación Consolidado Estrategias de Crecimiento Empresarial (940376)
dc.description.statuspub
dc.identifier.citationMONTORO-SÁNCHEZ, Ángeles .; GARAVITO-HERNÁNDEZ, Y. .; M. ROMERO-MARTÍNEZ, A. The effect of the diversity of interorganizational partners on product innovation. RAE - Revista de Administracao de Empresas , [S. l.], v. 61, n. 4, p. 1–17, 2021. DOI: 10.1590/S0034-759020210406. Disponível em: https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/84481. Acesso em: 7 feb. 2024.
dc.identifier.doi10.1590/S0034-759020210406
dc.identifier.essn2178-938X
dc.identifier.issn0034-7590
dc.identifier.officialurlhttps://www.scielo.br/j/rae/a/fhJcNfPVRmZZqYbnCk7JbSN/?lang=en
dc.identifier.relatedurlhttps://doi.org/10.1590/S0034-759020210406
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14352/99825
dc.issue.number4
dc.journal.titleRAE - Revista de Administraçao de Empresas
dc.language.isoeng
dc.page.final17
dc.page.initial1
dc.relation.projectIDRTI2018-100823-B-I00
dc.relation.projectID00.1819.40376
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.accessRightsopen access
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subject.keywordProduct innovation
dc.subject.keywordDiversity
dc.subject.keywordInterorganizational relationships
dc.subject.keywordGoods innovation
dc.subject.keywordService innovation
dc.subject.ucmEconomía
dc.subject.unesco53 Ciencias Económicas
dc.titleThe effect of the diversity of interorganizational partners on product innovation
dc.title.alternativeEl efecto de la diversidad de socios de relaciones interorganizacionales en la innovación de productos
dc.typejournal article
dc.type.hasVersionVoR
dc.volume.number61
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication0d2cf2d0-bc09-468d-974e-edc2bbbb738f
relation.isAuthorOfPublication600256c5-fc78-42af-b95b-424550a3a98a
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery0d2cf2d0-bc09-468d-974e-edc2bbbb738f
Download
Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Montoro Sanchez et al 2021_RAE_Diversity of interorganizational partners on product innovation.pdf
Size:
544.82 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Collections