CommuniCenter, una aplicación web para gestionar las comunicaciones de empresas con sus clientes
Loading...
Download
Official URL
Full text at PDC
Publication date
2024
Authors
Advisors (or tutors)
Editors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Citation
Abstract
Este trabajo consiste en la implementación de una aplicación para poder gestionar las comunicaciones entre empresas y sus clientes de manera centralizada. En vez de tener una empresa un teléfono distinto por cada empleado de atención al cliente, aquí cada organización tiene un único teléfono desde el cual todos sus empleados pueden gestionar todas las conversaciones que tienen con sus clientes.
La comunicación se realiza a través de la API de Whatsapp Business, ya que Whatsapp es la manera más cómoda para los clientes de comunicarse.
Podremos en nuestra aplicación ver distintos formatos de mensaje de los clientes como texto, fotos, audio, documentos, vídeo y localizaciones. Y los empleados podrán enviar desde la aplicación los mismos mensajes a excepción de audios y localizaciones.
Los chats también tendrán cada uno un estado asociado para saber de manera rápida el estado en el que se encuentra la conversación. Además cada chat incluye una sección de notas para que los usuarios puedan anotar datos relevantes de dicha conversación que puedan ser necesarios en el futuro.
Existen tres tipos de usuarios de nuestra aplicación:
Usuarios estándar
El único uso que puede hacer de la aplicación será todo lo relacionado con los chats. Como son enviar y recibir mensajes, añadir notas a los chats y cambiar el estado del chat. También podrá modificar sus datos de usuario.
Mánager
Este usuario gestionará su propia organización. Podrá crear y eliminar usuarios y cambiar los datos de su propia organización.
Administrador
Los administradores podrán crear organizaciones y editarlas. Además podrá gestionar todos los usuarios del sistema.
This work consists of implementing an application to manage communications between companies and their clients in a centralized manner. Instead of each customer service employee having a separate phone number, here each organization has a single phone number from which all employees can manage all conversations with their clients. Communication is made through the WhatsApp Business API, as WhatsApp is the most convenient way for clients to communicate. In our application, we can view different message formats from clients such as text, photos, audio, documents, video, and locations. Employees will be able to send the same types of messages from the application, except for audio and locations. Each chat will also have an associated status to quickly identify the current state of the conversation. Additionally, each chat includes a notes section where users can store relevant data from the conversation that may be needed in the future. There are three types of users in our application: Standard Users The only use they can make of the application is related to chats. This includes sending and receiving messages, adding notes to chats, and changing the chat status. They can also modify their user data. Manager This user manages their own organization. They can create and delete users and change their organization’s data. Administrator Administrators can create and edit organizations. Additionally, they can manage all users in the system.
This work consists of implementing an application to manage communications between companies and their clients in a centralized manner. Instead of each customer service employee having a separate phone number, here each organization has a single phone number from which all employees can manage all conversations with their clients. Communication is made through the WhatsApp Business API, as WhatsApp is the most convenient way for clients to communicate. In our application, we can view different message formats from clients such as text, photos, audio, documents, video, and locations. Employees will be able to send the same types of messages from the application, except for audio and locations. Each chat will also have an associated status to quickly identify the current state of the conversation. Additionally, each chat includes a notes section where users can store relevant data from the conversation that may be needed in the future. There are three types of users in our application: Standard Users The only use they can make of the application is related to chats. This includes sending and receiving messages, adding notes to chats, and changing the chat status. They can also modify their user data. Manager This user manages their own organization. They can create and delete users and change their organization’s data. Administrator Administrators can create and edit organizations. Additionally, they can manage all users in the system.
Description
Trabajo de Fin de Grado en Ingeniería Informática, Facultad de Informática UCM, Departamento Sistemas Informáticos y Computación, Curso 2023/2024