Arte e “identidad”: Taxonomía de las transformaciones
Loading...
Official URL
Full text at PDC
Publication date
2011
Authors
Advisors (or tutors)
Editors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Citation
Abstract
Este dispositivo está confiado a una red, la cual se articula y se despliega
desde un PDF con hipervínculos a una página Web donde se alojarán videos que dependen de ésta. Los videos son una composición de imágenes en movimiento, estáticas y textos que he ido recopilando en un gran archivo digital. El interés de este archivo es poder crear video paneles∗ que, además de depender de la página Web, también puedan presentarse en proyecciones de video multicanal. Los video paneles conforman un rizoma, una “taxonomía” que se materializa en cinco categorías - también vinculadas entre sí- sobre las transformaciones del sujeto: transgénero, hibridación, metamorfosis, mimetismo y devenir. Estas categorías se “dividen” en una clasificación rizomática e inabarcable, cambiante y sin conclusión, sin síntesis final.
Para ello he creído necesario acercarme a los modelos clasificatorios más relevantes en la modernidad. [ABSTRACT]This device is entrusted to a web, which is articulated and unfolds via a PDF with Hyperlinks to a Web site which houses videos that depend upon it. These videos are a composition of images in movement, static images and texts that I have been compiling in a large digital archive. The interest of this archive is to be able to create video panels* which, as well as depending on the Web site, can also be presented in multichannel video projections. The video panels make up a rhizome, a “taxonomy” that materialises in five categories – also interlinked – regarding transformations of the subject: transgender, hybridization, metamorphosis, mimicry and becoming. These
categories are “divided” in an unfathomable, rhizomatic classification, changeable and without conclusion, with no final synthesis. Thus I have felt it necessary to approach
the most relevant classification models of modernity.