El contenido dinámico en las aplicaciones móviles. Un nuevo paradigma de desarrollo multicanal con modelo de negocio desconocido
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Publication date
2020
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Publisher
Universidad de Alicante
Citation
Mateos-Abarca, J.-P., & Peinado-Miguel, F. (2020). El contenido dinámico en las aplicaciones móviles. Un nuevo paradigma de desarrollo multicanal con modelo de negocio desconocido. Revista Mediterránea De Comunicación, 11(1), 11–23. https://doi.org/10.14198/MEDCOM2020.11.1.5
Abstract
Las aplicaciones móviles ocupan la pantalla de los dispositivos de millones de personas, pero solo un 1% generan rentabilidad y el usuario no utiliza con frecuencia más de seis aplicaciones ubicadas en el escritorio de su dispositivo. Una revisión documental nos permite reflexionar sobre la evolución y la situación actual de la industria cultural y como diferentes estudios predicen la importancia de la tecnología móvil, de la movilidad y de la conexión permanente, tendencias que en la actualidad son una realidad. Una realidad transformadora del mundo digital, donde los contenidos son un valor fundamental para las aplicaciones pero que no generan suficientes ingresos y muy pocas empresas logran alcanzar la estabilidad necesaria de facturación de una línea de negocio productiva y consolidada, y cuando lo hacen es de forma temporal.
Mobile applications occupy the screen of the devices of millions of people, but only 1% generates profitability and the user does not frequently use more than six applications located on the desktop of his device. A documentary review allows us to reflect on the evolution and current situation of the cultural industry and how different studies predict the importance of mobile technology, mobility and permanent connection, trends that are now a reality. A transforming reality of the digital world, where content is a fundamental value for applications but does not generate enough revenue and very few companies achieve the necessary stability of billing of a productive and consolidated line of business, and when they do it is in a temporary way.
Mobile applications occupy the screen of the devices of millions of people, but only 1% generates profitability and the user does not frequently use more than six applications located on the desktop of his device. A documentary review allows us to reflect on the evolution and current situation of the cultural industry and how different studies predict the importance of mobile technology, mobility and permanent connection, trends that are now a reality. A transforming reality of the digital world, where content is a fundamental value for applications but does not generate enough revenue and very few companies achieve the necessary stability of billing of a productive and consolidated line of business, and when they do it is in a temporary way.