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Competitive capacities of Spanish export firms: (a multivariate analysis)

dc.contributor.authorAlonso Rodríguez, José Antonio
dc.contributor.authorDonoso Donoso, Vicente
dc.date.accessioned2023-06-21T01:35:07Z
dc.date.available2023-06-21T01:35:07Z
dc.date.issued1994
dc.description.abstractThe contents of the paper are in five parts: the first sets out a summary of the present state of affairs regarding export performance; the second describes the characteristic of the sample used; the third presents the model and the theoretical relationships postulated between the variables; the fourth, an initial approach to the variables associated with greater exporting intensity; the fifth is devoted to setting out a model of exporting behaviour, and, finally, a balance of results is presented.
dc.description.departmentDecanato
dc.description.facultyFac. de Ciencias Económicas y Empresariales
dc.description.refereedTRUE
dc.description.statuspub
dc.eprint.idhttps://eprints.ucm.es/id/eprint/26323
dc.identifier.relatedurlhttps://economicasyempresariales.ucm.es/working-papers-ccee
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14352/64076
dc.issue.number37
dc.language.isoeng
dc.page.total30
dc.publication.placeMadrid
dc.publisherFacultad de Ciencias Económicas y Empresariales. Decanato
dc.relation.ispartofseriesDocumentos de trabajo de la Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España
dc.rights.accessRightsopen access
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/
dc.subject.keywordExport
dc.subject.ucmComercio
dc.subject.ucmEmpresas
dc.subject.unesco5304.03 Comercio exterior
dc.subject.unesco5311 Organización y Dirección de Empresas
dc.titleCompetitive capacities of Spanish export firms: (a multivariate analysis)
dc.typetechnical report
dc.volume.number1994
dcterms.referencesAaby, N.E. y Slater, S.F.(1989): "Management, Influence on export performance: A review of the empirical literature 1978-1988", International Marketing Review, vol. 6, num. 4, págs. 7-22. Alonso, J.A. y V. Donoso (1994) Competitividad de la empresa exportadora española, Instituto Español de Comercio Exterior, Madrid. A. Auquier (1980): "Size of firms, exporting behaviour and structure of french industry", Journal of Industrial Economics, december. Bajo, O. (1987): "Organización industrial y comportamiento exportador de los sectores industriales españoles ante la CEE", Investigaciones Económicas, num. 3, september. Bilkey, W. (1978): "An attempted integration of the literature on the export behaviour of firms", Journal of International Business studies, vol. 9, primavera-verano, págs. 33-46. Buesa, M. (1993): "La política tecnológica en España: Una evaluación en la perspectiva del sistema productivo", Documento de trabajo, núm. 9.311, Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales, Universidad Complutense de Madrid. Buesa, M. y J. Molero (1992): "Capacidades tecnológicas y ventajas competitivas en la industria española: análisis a partir de las patentes", Ekonomiaz, núm. 22, págs. 220-245. Caves, R.E. y J. Khalilzadeh-Shirazi (1977): "International trade and industrial organization: Some statistical evidence", in A. Jacquemin y H.W. de Jong (eds.), Welfare Aspects of Indstrial Markets, Leidem. Caves, R.E., M.E. Porter y A.M. Spence (1980): Competition in Open Economy: A Model Applied ato Canada, Harvard University Press, Cambridge, Mass. Cavusgil, S.T. y J.R. Nevin (1981) "Internal determinants of export marketing behaviour: An empirical investigation", Journal of Marketing Research, vol. 18, febrero, págs. 114-119. Circulo de Empresarios (1988): "Actitud y comportamiento de las grandes empresas españolas ante la innovación", Publicaciones Monográficas, Noviembre. Gemünden, H.D. (1992): "Success factors of export marketing. A meta-analytic critique of the empirical studies", en S.J. Paliwoda (ed.), New perspectives in international marketing, Routledge, Londres. Glejser, H., A. Jacquemin y J. Petit (1980): "Exports in an Imperfect Competition Framework: An Analysis of 1466 Exporters", Quarterly Journal of Economics, may. Jacquemin, A., E. De Ghellink y C. Huvenners (1980): "Concentration and profitability in a small open economy", Journal of Industrial Economics, february. Kamath, S. et al. (1987): "Research on success in exporting: Past, present and future", en Ph. Rosson y S. Reid: Managing export entry and expansion, Praeger, Nueva York, págs. 359-371. Koo, A.Y.C. y S. Martin (1984): "Market Structure and US Trade Flows", International Journal of Industrial Organization, vol. 2, num. 3. Louter, P., C. Ouwerkerk y B. Bakker (1991): "An inquiry into successful exporting", European Journal of Marketing, vol. 25, núm. 6, págs. 7-23. Maravall, F. y A. Torres (1986) "Comportamiento exportador de las empresas en competencia imperfecta", Investigaciones Económicas, special issue. Thomas, M.J. y L. Araujo (1985): "Theories of export behaviour: a critical analysis", European Journal of Marketing, vol. 19, núm. 2, págs. 42-52.
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication8006951d-55b4-450f-8dc3-e6e7de69818d
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