Aviso: para depositar documentos, por favor, inicia sesión e identifícate con tu cuenta de correo institucional de la UCM con el botón MI CUENTA UCM. No emplees la opción AUTENTICACIÓN CON CONTRASEÑA
 

ICT Integration models for socio-educative family interventions

dc.conference.placePraga, Rep. Checa
dc.conference.titleCet ouvrage est issu du XVII. Congrés international de l’AIFREF “La qualité de vie de l’enfant aujourd´hui
dc.contributor.authorFernández Rodrigo, Laura
dc.contributor.authorVaquero Tió, Eduard
dc.contributor.authorBalsells Bailón, M.Àngels
dc.date.accessioned2024-02-08T13:10:38Z
dc.date.available2024-02-08T13:10:38Z
dc.date.issued2018
dc.descriptionReferencias bibliográficas: • Padrón, C. J. (2013). Estrategias didácticas basadas en aplicaciones de mensajería instantánea WhatsApp exclusivamente para móviles (movile learning) y el uso de la herramienta para promover el aprendizaje colaborativo. Eduweb. Revista de Tecnologia de Información y Comunicación en Educación, 7(2), 123–134. Recuperado a partir de http://servicio.bc.uc.edu.ve/educacion/eduweb/v7n2/ art09.pdf • Suárez, A., Rodríguez, J. A., & Rodrigo, M. J. (2016). The Spanish online program «Educar en Positivo» («The Positive Parent»): Whom does it benefit the most? Psychosocial Intervention, 25, 119–126. http://doi.org/http://dx.doi.org/10.1016/j.psi.2016.03.001 • Torres, A., & Rodrigo, M. J. (2013). Una experiencia de educación parental mediante entornos virtuales de aprendizaje. Sistemas, cibernética e informatica, 10(1), 45–49. • Vaquero, E., Balsells, M. À., & Fuentes-Peláez, N. (2016). Recursos digitales para el desarrollo de «Caminar en familia»: programa de competencias parentales durante el acogimiento y la reunificación familiar. En Tecnología, innovación e investigación en los procesos de enseñanza-aprendizaje (pp. 3115–3121). Ediciones Octaedr. • Vaquero, E., Ius, M., Milani, P., & Balsells, M. À. (2016). Una revisión de la literatura sobre el uso de las TIC en el ámbito de la intervención sociofamiliar. En Tecnología, innovación e investigación en los procesos de enseñanza-aprendizaje (pp. 1920–1928). Editorial Octaedro.
dc.description.abstractThe communication presents a part of the results of the dissertation “ICT use for the development of thesocio-educative program ‘Walking family’” (Balsells et al., 2015). Walking family is a socio-educativeprogram to support specific parental competences, which families have to develop in a foster care andreunification process. The program is a resource and a tool for professionals of the Child Welfare System,aimed to families with children between 8 and 16 years old. The evaluation of the program is done througha participatory-action research, which involves the implication of both professionals and researchers. In order to contextualize the way in which ICTs are used for the development of the “Walking family”program, the following questions are addressed: What use do families and professionals do of ICT in thearea of family and parental education? Which ICT tools can be used to support family interventions in socialwork? How can we define the way in which ICT are used for the program “Walking family”?Responding to these questions, the aim of this study is to propose a model for contextualizing socio-educativefamily interventions with ICT.
dc.description.departmentDepto. de Estudios Educativos
dc.description.facultyFac. de Educación
dc.description.refereedTRUE
dc.description.sponsorshipMinisterio de Ciencia e Innovación
dc.description.statuspub
dc.identifier.citationFernández-Rodrigo, Laura & Vaquero, Eduard & Balsells, M.Àngels. (2018). ICT Integration Model for socio-educative family interventions.
dc.identifier.isbn978-80-906655-6-9
dc.identifier.officialurlhttps://www.aifref.org/
dc.identifier.relatedurlhttps://www.researchgate.net/publication/349714707_ICT_Integration_Model_for_socio-educative_family_interventions
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14352/100454
dc.language.isoeng
dc.page.final255
dc.page.initial250
dc.relation.projectIDinfo:eu-repo/grantAgreement/MINECO//EDU2014-52921-C2-1-R/ES/PROGRAMA SOCIO-EDUCATIVO PARA LA REUNIFICACION FAMILIAR: BUENAS PRACTICAS PARA PROMOVER LA PARTICIPACION DE LA INFANCIA Y DE LAS FAMILIAS/
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.accessRightsopen access
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subject.cdu371.3
dc.subject.cdu37
dc.subject.cdu37.014
dc.subject.keywordTecnologías digitales
dc.subject.keywordProgramas socioeducativos
dc.subject.keywordInvestigación-acción participativa
dc.subject.ucmEducación
dc.subject.ucmEnseñanza universitaria
dc.subject.unesco58 Pedagogía
dc.subject.unesco5801.05 Pedagogía Experimental
dc.titleICT Integration models for socio-educative family interventions
dc.typeconference paper
dc.type.hasVersionVoR
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicatione5020816-1619-433f-b44c-c42135da03ca
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverye5020816-1619-433f-b44c-c42135da03ca

Download

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
ICTIntegrationModelforsocio-educativefamilyinterventions.pdf
Size:
1.27 MB
Format:
Adobe Portable Document Format