Cuerpo, autoimagen y resistencia en dos autoras negras latinoamericanas: Débora Almeida y Shirley Campbell
Loading...
Official URL
Full text at PDC
Publication date
2019
Authors
Advisors (or tutors)
Editors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad de Málaga
Citation
Abstract
En «Siete vientos», de D. Almeida, y «Rotundamente Negra y otros poemas» de S. Campbell Barr, se observa la relevancia de la representación del cuerpo y la construcción de la identidad en la palabra literaria vinculadas a una lectura feminista e interseccional de la producción artística entre las escritoras negras en América Latina.
In «Siete vientos», by D. Almeida, and «Rotundamente Negra y otros poemas», by S. Campbell Barr, we observe the relevance of the representation of the body and the construction of identity in the literary word linked to a feminist and intersectional reading of artistic production among black women writers in Latin America.
In «Siete vientos», by D. Almeida, and «Rotundamente Negra y otros poemas», by S. Campbell Barr, we observe the relevance of the representation of the body and the construction of identity in the literary word linked to a feminist and intersectional reading of artistic production among black women writers in Latin America.











