Uso de Twitter y Facebook por los medios iberoamericanos
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Official URL
Full text at PDC
Publication date
2011
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Publisher
EPI SCP
Citation
García-De-Torres, E., Yezers’ka, L., Rost, A., Calderín, M., Edo, C., Rojano, M., Said-Hung, E., Jerónimo, P., Arcila, C., Serrano-Tellería, A., Sánchez-Badillo, J., & Corredoira, L. (2011). Uso de Twitter y Facebook por los medios iberoamericanos. El Profesional de la Informacion, 20(6), 611-620. https://doi.org/10.3145/epi.2011.nov.02
Abstract
Se analiza cómo utilizan las webs sociales veintisiete medios informativos de Argentina, Colombia, México, Perú, Portugal, España y Venezuela. El objetivo es examinar el uso de Twitter y Facebook por parte de los medios de comunicación para recibir, difundir información y relacionarse con la audiencia. La metodología es una combinación de la observación de los perfiles en estas webs sociales y la realización de entrevistas semi-estructuradas.
The aim of the present study is to examine the use of social media by 27 news outlets from Argentina, Colombia, Mexico, Peru, Portugal, Spain and Venezuela. To determine how these news media receive and disseminate information as well as interact with their audience, the research method combines analysis of Twitter and Facebook profiles and semi-structured interviews.
The aim of the present study is to examine the use of social media by 27 news outlets from Argentina, Colombia, Mexico, Peru, Portugal, Spain and Venezuela. To determine how these news media receive and disseminate information as well as interact with their audience, the research method combines analysis of Twitter and Facebook profiles and semi-structured interviews.