Aviso: para depositar documentos, por favor, inicia sesión e identifícate con tu cuenta de correo institucional de la UCM con el botón MI CUENTA UCM. No emplees la opción AUTENTICACIÓN CON CONTRASEÑA
 

Multiple intelligences : a perspective of music in the improvement of Emirati English and the interinfluence between Emirati English and Emirati Arabic

Loading...
Thumbnail Image

Official URL

Full text at PDC

Publication date

2024

Defense date

25/10/2023

Advisors (or tutors)

Editors

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Universidad Complutense de Madrid
Citations
Google Scholar

Citation

Abstract

Esta investigación tiene como objetivo utilizar las Inteligencias Múltiples (MI) de Gardner para mejorar el aprendizaje en Dubai y Abu Dhabi, en los Emiratos Árabes Unidos (EAU), además de analizar las interinfluencias del inglés emiratí y el árabe emiratí. La primera parte del estudio representa los aspectos sociolingüísticos en los EAU. Explora la interinfluencia del árabe emiratí y el inglés: la influencia de las preposiciones árabes en el inglés emiratí, las palabras en inglés utilizadas en el árabe emiratí, la interferencia en la pronunciación y en los tiempos verbales, y el cambio de código. Todas estas variantes y sus ocurrencias serán analizadas en términos de edad, género y logros educativos, tres variables sociales cruciales en el comportamiento lingüístico (Labov, 1972; Alahmadi, 2016).Para lograr esto, administraremos cuestionarios y registraremos a los emiratíes de secundaria (17-18 años) y emiratíes de 38 a 50 años, esto significa una brecha generacional de al menos 20 años1. Estos alumnos y ex alumnos también serán invitados a responder un segundo cuestionario relacionado con el sistema educativo de los EAU: el número de asignaturas cuyas instrucciones son en inglés y el nivel de dificultad que implica el idioma; si el sistema de evaluación se basa únicamente en exámenes o si hay una evaluación progresiva...
This research aims to use the Gardner’s Multiple Intelligences (MI) for the enhancement of learning in Dubai and Abu Dhabi, in the United Arabs Emirates (UAE) in addition to analyzing the interinfluences of Emirati English and Emirati Arabic.The first part of the study represents the sociolinguistic aspects in the UAE. It explores the interinfluence of Emirati Arabic and English: Arabic prepositions’ influence in the Emirati English, English words used in the Emirati Arabic, interference in pronunciation and in verb tenses, and code switching. All these variants and their occurrences will be analyzed in terms of age, gender, and educational achievements, three crucial social variables concerning linguistic behavior (Labov, 1972; Alahmadi, 2016).To accomplish this, we will administer questionnaires and record Emirati high schoolers (17-18 years of age) and Emiratis from 38 to 50 years of age, this means a generation gap of at least 20 years1. These students and alumni will also be invited to answer a second questionnaire related to the education system in the UAE: the number of subjects whose instructions are in English and the level of difficulty that the language involves; whether the evaluation system is based solely on exams or if there is progressive assessment. Among other questions we would like to know if the classes are book-centered, if there are activities which take place outside the classroom, and if activities are carried out individually or in group – important variant for interpersonal and intrapersonal intelligences...

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Description

Tesis inédita de la Universidad Complutense de Madrid, Facultad de Filología, leída el 25-10-2023

UCM subjects

Keywords

Collections