Observatorio de la Calidad de la Información en Televisión. A Research and Teaching Project: ‘Cloud’ Analysis of Contents. Collaborative and Interactive Learning

dc.book.title1st International Conference on Higher Education Advances, HEAd’15
dc.conference.date2015
dc.conference.placeUniversitat Politècnica de València, València
dc.conference.title1st International Conference on Higher Education Advances, HEAd’15
dc.contributor.authorDíaz Arias, Rafael
dc.contributor.authorSotelo González, Joaquín
dc.date.accessioned2023-06-19T16:04:27Z
dc.date.available2023-06-19T16:04:27Z
dc.date.issued2015
dc.description.abstractThe Observatorio de la Calidad de la Información en Televisión (Observatory for the Quality of Information on Television) of the School of Media & Communications Science of the Complutense University of Madrid is a project for the innovation and enhancement of teaching quality. The project seeks to use the course titled Information on Television to forge links between research and training, between theory and practice. Using a special-purpose online platform for collaborative and interactive work, students engage in the analysis of the contents of news programs in the five nationwide TV networks active in Spain. Throughout the project, students acquire, in addition to other skills and further knowledge, academic and professional competencies around the topic of television information. Participants recognize this teaching and learning initiative as highly satisfactory and beneficial.
dc.description.departmentDepto. de Periodismo y Nuevos Medios
dc.description.facultyFac. de Ciencias de la Información
dc.description.refereedTRUE
dc.description.statuspub
dc.eprint.idhttps://eprints.ucm.es/id/eprint/32492
dc.identifier.citationÁlvarez, C. (2012). La relación teoría-práctica en los procesos de enseñanza-aprendizaje. Educatio Siglo XXI, 2 (30), 383-402. Duran, E. B. (2006). Modelo del alumno para sistemas de aprendizaje colaborativo.Actas del Workshop de Inteligencia Artificial en Educación, Mendoza (Argentina),11-15. From:http://www.researchgate.net/publication/228733123_Modelo_del_alumno_en_sistemas_de_aprendizaje_colaborativo Fleury, M. T., Fleury, A. (2001). Construindo o conceito de competência. Revista de Administração Contemporânea (RAC), special number, 183-196. From http://www.scielo.br/pdf/rac/v5nspe/v5nspea10.pdf García, R., Traver, J. A., Candela, I. (2001). Aprendizaje cooperativo: fundamentos,características y técnicas. Madrid: CCS. Gil, C., Montoya, M. G., Herrada, R. I., Baños, R., Montoya, F. G., Manzano-Agugliaro,F. (2011). Cooperative learning and electronic group portfolio: tutoring tools, development of competences and assessment. International Journal of Learning Technology, 6 (1), 46-61. González, J., & Wagenaar, R. (Eds.) (2003). Tuning Educational Structures in Europe.Informe Final, Fase 1. Bilbao: Universidad de Deusto. Web site: http://www.unideusto.org/tuning/tuningal/index.php?option=com_docman&task=down&bid=3 Haller, C. R., Gallagher, V. J., Weldon, T. L., Felder, R. M. (2000). Dynamics of peer education in cooperative learning workgroups. Journal of Engineering Education, 89 (3), 285–293. Marín, V., Ramírez, A. & Sampedro, B. (2011). Moodle y estudiantes universitarios: dos nuevas realidades del EEES. Profesorado, Revista de Currículum y Formación del Profesorado, 15 (1), 109-120. From http://www.ugr.es/~recfpro/rev151ART7.pdf Molina, M. I. (2010). El vínculo docencia-investigación: una respuesta a la necesidad de pensamiento crítico. Razón y Palabra, 73. From http://www.razonypalabra.org.mx/N/N73/Varia73/24Molina-V73.pdf Rajadell, N. (1993). Estrategias de intervención educativa: estrategias de enseñanza y estrategias de aprendizaje. Barcelona: PPU. Shön, D. A. (2000). Educando o Profissional Reflexivo: um novo design para o ensino e a aprendizagem. Porto Alegre: Artes Médicas Sul. Torrelles, C., Coiduras, J., Isus, S., Carrera, F. X., París, G. & Cela, J. M. (2012). Competencia de trabajo en equipo: definición y categorización. Profesorado, Revista de Currículum y Formación del Profesorado, 15 (3), 329-344. From http://www.ugr.es/~recfpro/rev153COL8.pdf
dc.identifier.officialurlhttp://dx.doi.org/10.4995/HEAd15.2015.334
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14352/36128
dc.language.isospa
dc.page.final171
dc.page.initial166
dc.publication.placeValencia
dc.publisherUniversitat Politècnica de València
dc.relation.projectIDObservatorio de los informativos de televisión. Análisis de contenidos en la “nube". Aprendizaje colaborativo e interactivo. Proyecto de Innovación Docente UCM
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España
dc.rights.accessRightsopen access
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/
dc.subject.cdu654.17:070
dc.subject.keywordTelediarios
dc.subject.keywordTelevisión
dc.subject.keywordAnálisis de contenido
dc.subject.keywordProyecto de innovación docente
dc.subject.keywordPeriodismo
dc.subject.keywordNews programs
dc.subject.keywordTelevision
dc.subject.keywordContent analysis
dc.subject.keywordTeaching innovation project
dc.subject.keywordJournalism
dc.subject.ucmPeriodismo
dc.subject.ucmTelevisión
dc.subject.unesco5506.11 Historia del Periodismo
dc.subject.unesco3325.09 Televisión
dc.titleObservatorio de la Calidad de la Información en Televisión. A Research and Teaching Project: ‘Cloud’ Analysis of Contents. Collaborative and Interactive Learning
dc.typeconference output
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication414b2af5-a32d-4597-aeb7-8e17faffb788
relation.isAuthorOfPublication83240616-32f4-4478-90bf-2cf78cff904e
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery414b2af5-a32d-4597-aeb7-8e17faffb788
Download
Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
DocenciaValenciaSoteloDíaz.pdf
Size:
1.03 MB
Format:
Adobe Portable Document Format