El impacto social de las instituciones de educación superior: Un estudio de caso con la Universidad Complutense de Madrid
Loading...
Download
Full text at PDC
Publication date
2018
Advisors (or tutors)
Editors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad de Buenos Aires
Citation
Montesi, M., & Villaseñor Rodríguez, I. (2018). El impacto social de las instituciones de educación superior: un estudio de caso con la Universidad Complutense de Madrid. Información, Cultura Y Sociedad, (39), 37-60. https://doi.org/10.34096/ics.i39.4987
Abstract
El presente trabajo pretende contribuir a una mejor determinación del desempeño social institucional a través del análisis de una caso concreto, el de la Universidad Complutense de Madrid (UCM). Para ese fin, se recabaron datos cualitativos a través de entrevistas sobre la autopercepción de la institución en referencia a su actuación social y, en clave comparativa con otras 20 instituciones internacionales, datos cuantitativos procedentes de la Web (misión social y tamaño del repositorio) y algunos medios sociales (Twitter, ResearchGate, YouTube). Los resultados reiteran la necesidad de aportar datos cuantitativos comparables para las tareas de evaluación del impacto social institucional.
Social impact of higher education institutions: A case study of the Universidad Com-plutense de Madrid. This article aims to improve the understanding and evaluation of social impact of higher education institutions by the analysis of a specific case, that of the Universidad Complutense de Madrid. We obtained qualitative data through interviews about the institution’s self-perception of its social performance, and, com-paratively with 20 other institutions, quantitative data from the web (social mission and size of the institutional repository) and some social media (Twitter, ResearchGate, YouTube). Results corroborate the importance of quantitative comparable data in order to measure the social impact of higher education institutions
Social impact of higher education institutions: A case study of the Universidad Com-plutense de Madrid. This article aims to improve the understanding and evaluation of social impact of higher education institutions by the analysis of a specific case, that of the Universidad Complutense de Madrid. We obtained qualitative data through interviews about the institution’s self-perception of its social performance, and, com-paratively with 20 other institutions, quantitative data from the web (social mission and size of the institutional repository) and some social media (Twitter, ResearchGate, YouTube). Results corroborate the importance of quantitative comparable data in order to measure the social impact of higher education institutions