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Multidrivers for earnings management: special focus on tax incentives

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Publication date

2018

Defense date

24/02/2017

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Universidad Complutense de Madrid
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Accounting financial information is a relevant element in business to measure and to communicate business performance (Watts & Zimmermann, 1986). External decision makers as stockholders, analysts, external auditors or investors need information about business activities to make their decisions or to provide an opinion about companies’ performance. In a similar venue, internal decision makers, as managers, need also useful information to manage firm’s activities. Thus, financial statements must provide useful information about companies’ financial situation to facilitate stakeholders’ decision making (Epstein & Jermakowicz, 2008; Mackenzi et al, 2012). However, the presence of significant earnings management originated from information asymmetry and agency problems could affect such features and their effects could be noted in the firm, in the organizational field and societies in general (Cooper, Dacin & Palmer, 2013). Previous studies have shown varying incentives that drive managers to manipulate the results of the company. On one hand, internal motivations for earnings management can be grouped into three categories: 1) contracting motivations, compensation and lending contracts, 2) capital market motivation, and 3) type of company...
La información económico-financiera es un elemento clave en el ámbito empresarial para medir y comunicar el funcionamiento de una empresa (Watts & Zimmermann, 1986). Usuarios externos de la información financiera como accionistas, analistas, auditores externos o inversores necesitan información sobre la actividad empresarial para su toma de decisiones o para emitir una opinión sobre la compañía. De manera similar, usuarios internos como, por ejemplo, pueden ser los directivos, necesitan también información útil para gestionar las actividades de la empresa. Por ello, los estados financieros deben proporcionar información útil sobre la situación financiera para ayudar en el proceso de toma de decisiones a todas las partes interesadas en el proceso o “stakeholders” (Epstein & Jermakowicz, 2008; Mackenzie et al., 2012). Sin embargo, la presencia de manipulación de resultados originada por la asimetría en la información y por los problemas de agencia podrían afectar a este propósito, y sus efectos notarse en las compañías, en el sector organizacional y en la sociedad en general (Cooper et al., 2013)...

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Tesis inédita de la Universidad Complutense de Madrid, Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales, leída el 24-02-2017

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