Motivation and learning strategies in accounting: Are there differences in English as a medium of instruction (EMI) versus non-EMI students?
dc.contributor.author | Rivero Menéndez, M José | |
dc.contributor.author | Urquía Grande, María Elena | |
dc.contributor.author | López-Sánchez, Pilar | |
dc.contributor.author | Camacho Miñano, Juana María Del Mar | |
dc.date.accessioned | 2023-06-17T23:55:42Z | |
dc.date.available | 2023-06-17T23:55:42Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.description.abstract | The objective ofthis paper is twofold: firstly,to analyse ifthere are differences between students’ motivation and their learning strategies when they study accounting subjects in Spanish or English as a medium of instruction. Secondly, to evidence the factors that mainly influence students’ total motivation. The Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ) was carried out on a sample of 368 undergraduate students of a Business Administration Degree, in several accounting subjects taught in English and in Spanish. Multivariate statistical tests were run and interesting results have been found. Students who study a degree in English have more mature learning strategies and motivation than their counterparts. This is shown in their level of self-confidence, time study management and perseverance. | |
dc.description.abstract | El objetivo de este trabajo es doble: en primer lugar, analizar si existen diferencias en la motivación y las estrategias de aprendizaje entre los alumnos que estudian asignaturas de contabilidad en español o en inglés. En segundo lugar, investigar los principales factores que afectan a la motivación total de los estudiantes. El cuestionario Motivación y Estrategias de Aprendizaje (MSLQ) fue aplicado a una muestra de 368 alumnos del grado de Administración y Dirección de Empresas en varias asignaturas de contabilidad que se impartieron en inglés y en español. Se llevaron a cabo análisis estadísticos multivariantes y se encontraron resultados interesantes. El alumnado que estudia un grado en inglés tiene mejores estrategias de aprendizaje y más motivación que sus compañeros que estudian en español. Esto se ve reflejado en su mayor nivel de autoestima, mejor gestión del tiempo de estudio y mayor perseverancia. | |
dc.description.department | Depto. de Administración Financiera y Contabilidad | |
dc.description.faculty | Fac. de Ciencias Económicas y Empresariales | |
dc.description.refereed | TRUE | |
dc.description.sponsorship | Ministerio de Economía y Competitividad (España) | |
dc.description.status | pub | |
dc.eprint.id | https://eprints.ucm.es/id/eprint/60204 | |
dc.identifier.doi | 10.1016/j.rcsar.2017.04.002 | |
dc.identifier.issn | 1138-4891 | |
dc.identifier.officialurl | https://doi.org/10.1016/j.rcsar.2017.04.002 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14352/19031 | |
dc.issue.number | 2 | |
dc.journal.title | Revista de Contabilidad - Spanish Accounting Review (RC-SAR) | |
dc.language.iso | eng | |
dc.page.final | 139 | |
dc.page.initial | 128 | |
dc.publisher | Elsevier | |
dc.relation.projectID | (FFI2013-41235-R) | |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España | |
dc.rights.accessRights | open access | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | |
dc.subject.jel | A2 | |
dc.subject.jel | M4 | |
dc.subject.keyword | Higher education internationalisation | |
dc.subject.keyword | Accounting subjects | |
dc.subject.keyword | English as a medium of instruction (EMI) | |
dc.subject.keyword | Motivation | |
dc.subject.keyword | Learning strategies | |
dc.subject.keyword | Internacionalización de la educación superior | |
dc.subject.keyword | Asignaturas de contabilidad | |
dc.subject.keyword | Inglés como lengua vehicular | |
dc.subject.keyword | Motivación | |
dc.subject.keyword | Estrategias de aprendizaje | |
dc.subject.ucm | Economía | |
dc.subject.ucm | Contabilidad (Economía) | |
dc.subject.ucm | Enseñanza universitaria | |
dc.subject.unesco | 53 Ciencias Económicas | |
dc.subject.unesco | 5303 Contabilidad Económica | |
dc.subject.unesco | 5801.08 Enseñanza Programada | |
dc.title | Motivation and learning strategies in accounting: Are there differences in English as a medium of instruction (EMI) versus non-EMI students? | |
dc.title.alternative | Motivación y estrategias de aprendizaje en contabilidad: ¿hay diferencias entre los estudiantes que realizan sus estudios en inglés y los que lo hacen en espanol? | |
dc.type | journal article | |
dc.volume.number | 21 | |
dspace.entity.type | Publication | |
relation.isAuthorOfPublication | 6dab246f-23d5-4793-b89c-fb43c168ff43 | |
relation.isAuthorOfPublication | ce97b4c1-b2f9-47ba-80ef-29e0f4a261cd | |
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | ce97b4c1-b2f9-47ba-80ef-29e0f4a261cd |
Download
Original bundle
1 - 1 of 1
Loading...
- Name:
- Motivation and learning-Rivero-Menéndez (OpenAccess).pdf
- Size:
- 800.17 KB
- Format:
- Adobe Portable Document Format