Person:
García Csaky, Aurelio

Loading...
Profile Picture
First Name
Aurelio
Last Name
García Csaky
Affiliation
Universidad Complutense de Madrid
Faculty / Institute
Ciencias Químicas
Department
Química Orgánica
Area
Química Orgánica
Identifiers
UCM identifierORCIDScopus Author IDWeb of Science ResearcherIDDialnet IDGoogle Scholar ID

Search Results

Now showing 1 - 7 of 7
  • Item
    (Ph3P)AuCl-catalyzed homocoupling of arylboronic acids under benchtop conditions: Synthesis of biphenyls
    (Molecular Catalysis, 2023) Roscales García, Silvia; Sánchez-Sancho, Francisco; García Csaky, Aurelio
    (Ph3P)AuCl was discovered to be a powerful catalyst in the homocoupling of arylboronic acids and potassium aryltrifluoroborates for the synthesis of symmetrical biaryls. The reactions take place under benchtop reaction conditions in 96% EtOH at temperatures between rt and 50 °C with no exclusion of air or humidity, in the presence of F-TEDA (Selectfluor™) as an oxidant. The procedure is very functional group tolerant, and affords the corresponding biaryls in high yields with large substrate scope (26 examples).
  • Item
    Project number: 240
    Integración del aprendizaje cooperativo, la WebQuest y el Role Play en la clase invertida aplicada a la docencia de Grado
    (2018) Martín-Aragón Álvarez, Sagrario; Bermejo Bescós, María de la Paloma; Pérez Uz, María Blanca; Slowing Barillas, Karla Veronica; Cuadrado Berrocal, Irene; Bedoya del Olmo, Luis Miguel; Guerra Guirao, José Antonio; García Csaky, Aurelio; Sánchez-Prieto Mateos, Alicia; Fernández Ruiz, Carmen Corina
    En el presente proyecto nos propusimos la integración de diferentes herramientas en el desarrollo de las clases invertidas, modalidad de clase que ya habíamos introducido el curso académico 2016-17. Nuestro objetivo, con la combinación de diferentes herramientas (aprendizaje cooperativo, WebQuest, Role Play,…), consistía en fomentar en los estudiantes una experiencia gratificante de aprendizaje, un conocimiento más profundo de la disciplina de estudio, la necesidad de adquirir habilidades para el desempeño de la carrera futura y un espíritu de cooperación y confianza.
  • Item
    Project number: 359
    Metodologías docentes aplicadas a la Red internacional de Laboratorios de Proyectos de Emprendimiento Universitarios
    (2022) Bel Durán, Paloma; Abril Barrie, María del Carmen; Arranz Torres, Héctor; Barrio Calvo, Bárbara María; Cubo Trenado, María Esther; García Csaky, Aurelio; García de Madariaga Miranda, Jesús; Gómez Marfil, Emilio; De la Iglesia Villasol, MA. Covadonga; Lara Cuenca, María del Pilar; Lejarriaga Pérez de las Vacas, Gustavo; López Herraiz, Joaquín; Martín Escudero, M. Del Pilar; Pascual Matallana, Alvaro; Pascual Ezama, David; Peinado Y Miguel, Fernando; Pérez-Urria Carril, Elena; Rodríguez Barba, Dolores; Salas Paniagua, Alba; Sánchez Espada, Javier; Sandulli, Francesco Domenico; Serrano López, Dolores Remedios; Casado Pérez, Josefa
    El emprendimiento como disciplina científica se asienta sobre dos pilares fundamentales: la transversalidad y la internacionalización. Son estos los que requieren una planificación para la aplicación de metodologías que fortalezcan el emprendimiento.
  • Item
    Project number: 218
    La docencia en emprendimiento y emprendimiento social en los ecosistemas universitarios de referencia
    (2020) Bel Durán, Paloma; Lejarriaga Pérez de las Vacas, Gustavo Raul; López-Varela Azcárate, Asunción; García Csaky, Aurelio; Casado Pérez, Josefa; Martín Escudero, M. Del Pilar; Cubo Trenado, María Esther; Pascual Ezama, David; López Núñez, María Inmaculada; Prieto Fernández, Victor; Salas Paniagua, Alba; Rodríguez Fernández, Luis Alberto; Sánchez Espada, Javier; Rodríguez Barba, Dolores; Fernández Incera, Juan Carlos; Barrio Calvo, Bárbara María
    El Proyecto procura ayudar a establecer un mapa de la docencia en emprendimiento y en emprendimiento social que pudiera ser incorporado a nuestro propio ecosistema de emprendimiento UCM aprendiendo de las experiencias externas y analizando las posibilidades de extrapolarlas. El objetivo último del proyecto es reforzar, a través de la docencia, la creación de un ecosistema emprendedor que ofrezca a los emprendedores universitarios todas las herramientas necesarias para su desarrollo.
  • Item
    Metal-Free Organocatalysis
    (Catalysts, 2018) García Csaky, Aurelio
  • Item
    Project number: 135
    Evaluación del perfil competencial del estudiantado UCM por nivel de iniciativa emprendedora y género. Validación del Modelo Entrecomp de competencias emprendedoras
    (2021) López Núñez, María Inmaculada; Arranz Torres, Héctor; Barrio Calvo, Barbara; Pascual Matallana, Alvaro; Salas Paniagua, Alba; Sánchez Espada, Javier; Casado Pérez, Josefa; Cubo Trenado, María Esther; Abril Barrie, Carmen; Álvarez García, Gema; Arquero Avilés, María Del Rosario; Bel Durán, Paloma; Castaño Collado, Gloria; Díaz Matey, Gustavo; Díaz Ramiro, Eva María; García Csaky, Aurelio; García De Madariaga, Jesús; De la Iglesia Villasol, MA. Covadonga; Wanda Kozusznik, Malgorzata; Lejarriaga Pérez de las Vacas, Gustavo; Martín Escudero, M. Del Pilar; Martín López, Sonia; Martín Seoane, Gema; Pascual Ezama, David; Pérez-Urria Carril, Elena; Real Rodríguez, Elena; Reig Ramellat, Rosa María; Rodriguez Domenech, Isabel; Rubio Valdehita, Susana; Sánchez-Elez Martín, Marcos; Sánchez-Herrero Arbide, Silvia Andrea; Fajardo Peña, Pablo; López Núñez, Mª Elena; Molina, Agustín
    Examinar la relación entre las competencias emprendedoras propuestas por el Marco Europeo de Competencias Emprendedoras (Entrecomp) y el nivel de intención emprendedora. Se consideran las siguientes variables: sexo, estudios que realiza, si compagina trabajo y estudio, y Universidad en la que estudia.
  • Item
    Towards understanding the behavior of polyelectrolyte–surfactant mixtures at the water/vapor interface closer to technologically-relevant conditions
    (Physical Chemistry Chemical Physics, 2018) Llamas, Sara; Fernández-Peña, Laura; Akanno, Andrew; Guzmán Solís, Eduardo; Ortega, Víctor; Ortega Gómez, Francisco; García Csaky, Aurelio; Campbell, Richard ; González Rubio, Ramón
    Polyelectrolyte–surfactant mixtures and their interactions with fluid interfaces are an important research field due to their use in technological applications. Most of the existing knowledge on these systems is based on models in which the polyelectrolyte concentration is around 50 times lower than that used in commercial formulations. The present work marks a step to close the gap on the understanding of their behavior under more practically-relevant conditions. The adsorption of concentrated mixtures of poly(diallyldimethyl-ammonium) chloride and sodium N-lauroyl-N-methyltaurate at the water/vapor interface with a crude mixing protocol has been studied by different surface tension techniques, Brewster angle microscopy, neutron reflectometry, and several bulk characterization techniques. Kinetically-trapped aggregates formed during mixing influence the interfacial morphology of mixtures produced in the equilibrium one-phase region, yet fluctuations in the surface tension isotherm result depending on the tensiometric technique applied. At low bulk surfactant concentrations, the free surfactant concentration is very low, and the interfacial composition matches the trend of the bulk complexes, which is a behavior that has not been observed in studies on more dilute mixtures. Nevertheless, a transition to synergistic co-adsorption of complexes and free surfactant is observed at the higher bulk surfactant concentrations studied. This transition appears to be a special feature of these more concentrated mixtures, which deserves attention in future studies of systems with additional components.