La importancia de la documentación histórica en el relato transmedia: el caso de "El Ministerio del Tiempo"
Loading...
Official URL
Full text at PDC
Publication date
2018
Advisors (or tutors)
Editors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
HISIN -Historia de los Sistemas Informativos
Citation
Miranda-Galbe, J., y Cabezuelo-Lorenzo, F. (2018). La importancia de la documentación histórica en el relato transmedia: el caso de “El Ministerio del Tiempo”. Revista de Ciencias de la Comunicación e Información, 23(1), 15-27. doi: http://doi.org/10.35742/rcci.2018.23(1).15-27
Abstract
Este trabajo propone el refuerzo de la formación en competencias ligadas a la Historia de España e Historia Universal en el currículo formativo de los futuros egresados en el campo de la Comunicación Audiovisual ante el actual reto de la narrativa transmedia en la que la participación de los públicos se ha incrementado. Solo teniendo unos sólidos conocimientos culturales y bagaje histórico y humanístico, el nuevo egresado en Comunicación Audiovisual y Multimedia podrá dar respuesta al reto de tratar de explotar, en el sentido más económico del término, el auténtico valor y sentido de un producto de calidad, más allá de la obsesión por la perfección técnica o la innovación tecnológica.
This article proposes the reinforcement of training in skills linked to the History of Spain and Universal History. Both subjects are basic in the training curriculum of future graduates in the field of Audiovisual Communication in the context of transmedia. Only having a solid cultural knowledge and historical and humanistic background, the new professionals of Audiovisual and Multimedia Communication will be able to respond to the challenge of trying to exploit, in the most economic sense of the term, the authentic value and meaning of a quality product, more beyond the obsession with technical perfection or technological innovation
This article proposes the reinforcement of training in skills linked to the History of Spain and Universal History. Both subjects are basic in the training curriculum of future graduates in the field of Audiovisual Communication in the context of transmedia. Only having a solid cultural knowledge and historical and humanistic background, the new professionals of Audiovisual and Multimedia Communication will be able to respond to the challenge of trying to exploit, in the most economic sense of the term, the authentic value and meaning of a quality product, more beyond the obsession with technical perfection or technological innovation