Gestión de los contenidos documentales en el ámbito de la publicidad y las relaciones públicas

Loading...
Thumbnail Image
Full text at PDC
Publication date

2004

Authors
Advisors (or tutors)
Editors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Citations
Google Scholar
Citation
Abstract
Se analizan los sistemas de gestión documental que ofrecen algunas agencias de publicidad y como resuelven las carencias informativas aquellas que carecen de centro de documentación. Se ofrecen algunas fuentes de información empleadas en la creación publicitaria. Se muestra la realidad actual de la documentación en el área de la publicidad y se proponen opciones para mejorar las técnicas documentales que se deben usar en las campañas publicitarias, como es el trabajo del planner o los datos facilitados por los gabinetes de relaciones públicas. Document management systems offered by some advertising agencies as well as the way in which information shortcomings are dealt with by those agencies which do not have documentation centres are analysed. Several information sources used in the creation of advertising are made available. The current state of documentation in the advertising sector is shown and options to improve documentation techniques that are to be used in advertising campaigns are put forward, such as work with planners or the data supplied by public relations offices.
Research Projects
Organizational Units
Journal Issue
Description
Keywords
Collections