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Honesty or Fakery? Feminism as a strategic focus for brands on Instagram

dc.contributor.authorLopez, Belén
dc.contributor.authorRángel Pérez, Celia
dc.date.accessioned2023-12-14T13:38:48Z
dc.date.available2023-12-14T13:38:48Z
dc.date.issued2022
dc.description.abstractDigital feminism has recently gained prominence in society as a result of the growing defence of feminist values in different social networks by influencers. In addition, brands are aware that they must communicate authentically to be relevant to their consumers. In this context, a content analysis of 415 posts from 5 of the most relevant Spanish feminist Instagrammers is proposed. The results show that the influencers combine their organic content with commercial content and that the nexus lies in content related to the themes of sorority and empowerment. Messages that bring together the interests of both parties (Instagrammers and brands) will be more credible and closer to followers.
dc.description.abstractEl feminismo digital ha ganado recientemente protagonismo en la sociedad como consecuencia de la creciente defensa de los valores feministas en redes sociales por parte de influencers. Además, las marcas son conscientes que deben comunicar de forma auténtica para poder ser relevantes para sus consumidores. En este contexto, se plantea un análisis de contenido de 415 posts de 5 de las Instagrammers españolas feministas más relevantes. Los resultados muestran que las influencers combinan sus contenidos orgánicos con los comerciales y que el nexo de unión reside en los contenidos relacionados con las temáticas de sororidad y empoderamiento. Los mensajes que reúnan los intereses de ambas partes (Instagrammers y marcas) resultarán más creíbles y cercanos para los seguidores.
dc.description.departmentDepto. de Ciencias de la Comunicación Aplicada
dc.description.facultyFac. de Ciencias de la Información
dc.description.refereedTRUE
dc.description.statuspub
dc.identifier.citationLópez Vázquez B. y Rangel-Pérez C. (2022). Honesty or Fakery? Feminism as a strategic focus for brands on Instagram. Historia y Comunicación Social, 27(2), 415-424. https://doi.org/10.5209/hics.82794
dc.identifier.doi10.5209/HICS.82794
dc.identifier.issn1137-0734
dc.identifier.officialurlhttps://doi.org/10.5209/hics.82794
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14352/91297
dc.issue.number2
dc.journal.titleHistoria y comunicación social
dc.language.isoeng
dc.page.final424
dc.page.initial415
dc.publisherEdiciones Complutense
dc.rightsAttribution 4.0 Internationalen
dc.rights.accessRightsopen access
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject.cdu141.72
dc.subject.cdu316.77
dc.subject.cdu659.1
dc.subject.keywordDigital Feminism
dc.subject.keywordInstagram
dc.subject.keywordBrand Activism
dc.subject.keywordFemvertising
dc.subject.keywordStrategy
dc.subject.keywordFeminismo digital
dc.subject.keywordActivismo de marca
dc.subject.keywordEstrategia
dc.subject.ucmFeminismo
dc.subject.ucmComunicación social
dc.subject.ucmPublicidad
dc.subject.unesco6114.01 Publicidad
dc.subject.unesco5910.02 Medios de Comunicación de Masas
dc.titleHonesty or Fakery? Feminism as a strategic focus for brands on Instagram
dc.title.alternative¿Honestidad o Falsedad? El feminismo como eje estratégico de las marcas en Instagram
dc.typejournal article
dc.type.hasVersionVoR
dc.volume.number27
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication8db84a51-85ed-4b69-a167-30a0a6ed8a53
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