Para depositar en Docta Complutense, identifícate con tu correo @ucm.es en el SSO institucional: Haz clic en el desplegable de INICIO DE SESIÓN situado en la parte superior derecha de la pantalla. Introduce tu correo electrónico y tu contraseña de la UCM y haz clic en el botón MI CUENTA UCM, no autenticación con contraseña.
 

Electronic commerce, consumer search and retailing cost reduction

Loading...
Thumbnail Image

Official URL

Full text at PDC

Publication date

2001

Advisors (or tutors)

Editors

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Instituto Complutense de Análisis Económico
Citations
Google Scholar

Citation

Abstract

This paper explains four things in a unified way. First, how e-commerce can generate price equilibria, where physical shops either compete with virtual shops for consumers with Internet access, or alternatively, sell only to consumers with no Internet access. Second, how these price equilibria might involve price dispersion on-line. Third, why prices may be higher on-line. Fourth, why established firms can, but need not, be more reluctant than newly created firms to adopt ecommerce. For this purpose we develop a model where e-commerce reduces consumers’ search costs, involves trade-offs for consumers, and reduces retailing costs. Se explica la competencia entre las tiendas físicas y las tiendas virtuales, concluyendose cómo el comercio electrónico reduce los costes de búsqueda de los consumidores, implica un "trade-off" para los consumidores, y disminuye los costes de producción de las empresas.

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Description

JEL Classification: D43, D83, L13, L81, M31, O31, O33

UCM subjects

Keywords