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Uses and gratifications of multiscreen news consumption among Spanish youth

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Publication date

2021

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Universidad de Navarra
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Cuesta Cambra, U., Niño González, J. I. & De-Marchis, G. (2021). Uses and gratifications of multiscreen news consumption among Spanish youth. Communication & Society, 34(2), 15-29.

Abstract

This paper aims to describe how Spanish youth use multiscreen in a news search context, and what are the gratifications they obtain through this multichannel model. A survey was responded by a panel of 441 individuals representative of the national population in an 18-35 age range. Five gratifications were found: the desire to obtain “information in real time,” “social interaction,” “comprehension,” “leisure,” and “habit.” The desire to obtain “information in real time” predicts multiscreen use behavior when searching for news. Moreover, three factors are relevant when predicting the duration of multiscreen use: “information in real time,” “social interaction,” and “leisure.”
Este artículo tiene como objetivo describir cómo los jóvenes españoles utilizan la multipantalla en un contexto de búsqueda de noticias y cuáles son las gratificaciones que obtienen a través de este modelo multicanal. Se realizó una encuesta que fue respondida por un panel de 441 individuos representativos de la población nacional en un rango de edad de 18 a 35 años. Se encontraron cinco gratificaciones: el deseo de obtener “información en tiempo real”, “interacción social”,“comprensión”, “ocio” y “hábito”. El deseo de obtener “información en tiempo real” predice el comportamiento de uso de múltiples pantallas en la búsqueda de noticias. Además, tres factores son relevantes al predecir la duración del uso de múltiples pantallas: “información en tiempo real”, “interacción social” y “ocio”.

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