Best practices for competency development and assessment in higher education

Loading...
Thumbnail Image

Full text at PDC

Publication date

2015

Advisors (or tutors)

Editors

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Taylor & Francis
Citations
Google Scholar

Citation

Duarte, S. R., Ramos, B. L., Rosillo, M. A. R., Alperstedt, C., & Hazé, E. (2015). Best practices for competency development and assessment in higher education. International Journal of Pedagogies and Learning, 10(3), 246-259. https://doi.org/10.1080/22040552.2015.1135501

Abstract

The main objective of this article is to present the results of a study aimed at determining, classifying and evaluating practices of interest for general competency development and assessment in undergraduate programmes. The study encompassed the following phases: (1) focus group in order to establish a starting point regarding competency development and assessment, counting on the opinion of some of the best-rated teachers belonging to the participating universities; (2) collection of best practices; (3) design and validation of a scale for the assessment of best practices; and (4) scale administration (evaluation of good practices) and data analysis.
El objetivo principal de este artículo es presentar los resultados de un estudio destinado a determinar, clasificar y evaluar las prácticas de interés para el desarrollo y la evaluación de las competencias generales en los programas de pregrado. El estudio abarcó las siguientes fases: (1) grupo focal para establecer un punto de partida en relación con el desarrollo y la evaluación de las competencias, contando con la opinión de algunos de los profesores mejor valorados de las universidades participantes; (2) recopilación de mejores prácticas; (3) diseño y validación de una escala para la evaluación de las mejores prácticas; y (4) administración de escalas (evaluación de buenas prácticas) y análisis de datos.

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Description

Keywords

Collections