Best practices for competency development and assessment in higher education

dc.contributor.authorRedondo Duarte, Sara
dc.contributor.authorLearreta Ramos, Begoña
dc.contributor.authorRuiz Rosillo, María Auxiliadora
dc.contributor.authorAlperstedt, Cristiane
dc.contributor.authorHazé, Emmanuël
dc.date.accessioned2024-02-26T12:50:31Z
dc.date.available2024-02-26T12:50:31Z
dc.date.issued2015
dc.description.abstractThe main objective of this article is to present the results of a study aimed at determining, classifying and evaluating practices of interest for general competency development and assessment in undergraduate programmes. The study encompassed the following phases: (1) focus group in order to establish a starting point regarding competency development and assessment, counting on the opinion of some of the best-rated teachers belonging to the participating universities; (2) collection of best practices; (3) design and validation of a scale for the assessment of best practices; and (4) scale administration (evaluation of good practices) and data analysis.
dc.description.abstractEl objetivo principal de este artículo es presentar los resultados de un estudio destinado a determinar, clasificar y evaluar las prácticas de interés para el desarrollo y la evaluación de las competencias generales en los programas de pregrado. El estudio abarcó las siguientes fases: (1) grupo focal para establecer un punto de partida en relación con el desarrollo y la evaluación de las competencias, contando con la opinión de algunos de los profesores mejor valorados de las universidades participantes; (2) recopilación de mejores prácticas; (3) diseño y validación de una escala para la evaluación de las mejores prácticas; y (4) administración de escalas (evaluación de buenas prácticas) y análisis de datos.
dc.description.departmentDepto. de Estudios Educativos
dc.description.facultyFac. de Educación
dc.description.refereedTRUE
dc.description.statuspub
dc.identifier.citationDuarte, S. R., Ramos, B. L., Rosillo, M. A. R., Alperstedt, C., & Hazé, E. (2015). Best practices for competency development and assessment in higher education. International Journal of Pedagogies and Learning, 10(3), 246-259. https://doi.org/10.1080/22040552.2015.1135501
dc.identifier.doi10.1080/22040552.2015.1135501
dc.identifier.essn1833-4105
dc.identifier.issn2204-0552
dc.identifier.officialurlhttps://doi.org/10.1080/22040552.2015.1135501
dc.identifier.relatedurlhttps://produccioncientifica.ucm.es/documentos/6038db3b85382a6b3d7bbcc6
dc.identifier.relatedurlhttps://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85008970461&origin=resultslist
dc.identifier.relatedurlhttp://hdl.handle.net/11268/5010
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14352/101719
dc.issue.number3
dc.journal.titleInternational Journal of Pedagogies and Learning
dc.language.isoeng
dc.page.final259
dc.page.initial246
dc.publisherTaylor & Francis
dc.relation.projectIDUniversidad Europea de Madrid/OTRI2014/UEM32/Determining, classifying and evaluating practices of interest for general competency development and assessment y graduate programs.
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationalen
dc.rights.accessRightsrestricted access
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subject.cdu378
dc.subject.cdu37.02
dc.subject.cdu371.26/.27
dc.subject.cdu371.3
dc.subject.cdu371.214
dc.subject.keywordCompetency development
dc.subject.keywordBest practices
dc.subject.keywordScale validation
dc.subject.ucmEnseñanza universitaria
dc.subject.ucmDidáctica
dc.subject.ucmOrganización escolar
dc.subject.ucmMétodos de enseñanza
dc.subject.unesco5801.06 Evaluación de Alumnos
dc.subject.unesco5801.07 Métodos Pedagógicos
dc.titleBest practices for competency development and assessment in higher education
dc.typejournal article
dc.type.hasVersionVoR
dc.volume.number10
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication2ca1d659-e167-4662-9735-312d029f2765
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery2ca1d659-e167-4662-9735-312d029f2765

Download

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Best_practices.pdf
Size:
1.21 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections