Aviso: para depositar documentos, por favor, inicia sesión e identifícate con tu cuenta de correo institucional de la UCM con el botón MI CUENTA UCM. No emplees la opción AUTENTICACIÓN CON CONTRASEÑA
 

The Integrated Acculturation Model: Expanding Acculturation to Cultural Identities in Addition to Race and Ethnicity

Loading...
Thumbnail Image

Full text at PDC

Publication date

2020

Advisors (or tutors)

Editors

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

American Counseling Association
Citations
Google Scholar

Citation

Garcia, J. G., DiNardo, J., Nuñez, M. I. L., Emmanuel, D., & Chan, C. D. (2020). The integrated acculturation model: Expanding acculturation to cultural identities in addition to race and ethnicity. Journal of Multicultural Counseling and Development, 48(4), 271-287. https://doi.org/10.1002/jmcd.12199

Abstract

This article is an attempt to integrate existing conceptual knowledge on acculturation as well as to expand the use of the construct, which has traditionally had race and ethnicity as its focus, to also include cultural identities such as sexual orientation, gender identity, nationality, and disability. The article begins with a review of existing theoretical contributions from both the United States and Europe. We then propose a model to update and expand the use of acculturation. Finally, we provide an assessment framework.
Este artículo es un intento de integrar los conocimientos conceptuales existentes sobre la aculturación además de expandir el uso de este constructo, que tradicionalmente se ha enfocado hacia la raza y la etnicidad, para incluir también identidades culturales tales como la orientación sexual, la identidad de sexo, la nacionalidad y la discapacidad. El artículo comienza con una revisión de las contribuciones teóricas existentes tanto de Estados Unidos como de Europa. A continuación, proponemos un modelo para actualizar y expandir el uso de la aculturación. Por último, proporcionamos un marco de evaluación.

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Description

Unesco subjects

Keywords

Collections