Aviso: para depositar documentos, por favor, inicia sesión e identifícate con tu cuenta de correo institucional de la UCM con el botón MI CUENTA UCM. No emplees la opción AUTENTICACIÓN CON CONTRASEÑA
 

Fuzzy Logic Techniques (FLT) in the Interpretation of the Responses Given to a Questionnaire Filled out by Professors in Spain

dc.contributor.authorGómez Gómez, Francisco
dc.contributor.authorMunuera Gómez, María Del Pilar
dc.contributor.authorGarcia Gans, Antonio
dc.date.accessioned2023-06-20T00:19:24Z
dc.date.available2023-06-20T00:19:24Z
dc.date.issued2012-10
dc.description.abstractThis article tackles the study conducted through the application of Fuzzy Logic Techniques (FLT) to the responses given by the professors from Universidad Complutense de Madrid (UCM) and other Spanish faculties. The questionnaire employed for this purpose was elaborated with the professional competences that are basic for Social Work performance in Spain. Its results confirm the principal hypothesis about how to make easier the decision-making that is provided by the method applied and, additionally, some of the differences with respect to the conceptions that professors hold in relation with competences towards Social Work are described herein.
dc.description.departmentDepto. de Trabajo Social y Servicios Sociales
dc.description.facultyFac. de Trabajo Social
dc.description.refereedTRUE
dc.description.statuspub
dc.eprint.idhttps://eprints.ucm.es/id/eprint/17075
dc.identifier.issn2220-8488
dc.identifier.officialurlhttp://www.ijhssnet.com/journals/Vol_2_No_20_Special_Issue_October_2012/3.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14352/42395
dc.issue.number20
dc.journal.titleInternational Journal of Humanities and Social Science
dc.language.isoeng
dc.page.final36
dc.page.initial23
dc.publisherCentre for Promoting Ideas (CPI), USA.
dc.rights.accessRightsopen access
dc.subject.cdu303.4:510.64
dc.subject.keywordFuzzy Logic Techniques (FLT)
dc.subject.keywordUniversidad Complutense de Madrid (UCM)
dc.subject.keywordSpanish faculties
dc.subject.keywordSocial Work
dc.subject.ucmMétodos de enseñanza
dc.subject.ucmInvestigación social
dc.subject.ucmFormación del profesorado
dc.subject.ucmSociología de la educación (Sociología)
dc.subject.ucmTrabajo social (Sociología)
dc.subject.unesco6104.02 Métodos Educativos
dc.subject.unesco5803.02 Preparación de Profesores
dc.subject.unesco6306.05 Sociología de la Educación
dc.titleFuzzy Logic Techniques (FLT) in the Interpretation of the Responses Given to a Questionnaire Filled out by Professors in Spain
dc.typejournal article
dc.volume.number2
dcterms.referencesBallester, L. and Colom, A. J. (2006). Lógica difusa: una nueva epistemología para las Ciencias de la Educación (Fuzzy Logic: a new epistemology for Education Sciences). Revista de educación, no. 340, 2, 995-1008. (Sample dedicated to: The task of educating: appealing, training, keeping and developing good teaching staff/coordinated by Marcelo, C. and Moreno, J. M.). Cubero, M. (2009). La investigación en trabajo social con técnicas de lógica difusa (Research in Social Work with Fuzzy Logic techniques). Documentos de trabajo social, 48, 158-181. Málaga (Spain). Cubero, M. (2011). Investigación sobre riesgos psicosociales en el sector social (Research over psychosocial risks in the social sector). Trabajo Social Hoy, 62, 73-88. Madrid (Spain). Esparza, J. (2003). Una teoría formal de la interpretación jurídica como lógica difusa (A formal theory of the legal interpretation as fuzzy logic). Revista telemática de filosofía del derecho, 6, 37-45. Madrid (Spain). Felizzola, Y. M. (2007). Metodología de evaluación del desempeño del control social de la gestión pública en Colombia basada en lógica difusa (Methodology of evaluation of the performance of the social control of the public management in Colombia based in fuzzy logic). Gerencia Tecnológica Informática. Vol. 6, no. 15, 26-33. Fuentes, F. y Lozano, M. C. (2003). Interdisciplinariedad y multidisciplinariedad en aplicaciones a las finanzas (Interdisciplinarism and multidisciplinarism in applications to finance). Revista de economía y empresa. Vol. 20, no. 49, 51-66. Galindo (2012). Curso Introductorio de Conjuntos y Sistemas Difusos (Introductory course of Fuzzy Sets and Systems). Universidad de Málaga (Spain): http://www.lcc.uma.es/~ppgg/FSS/ Galindo, J.: (2008a): Handbook of Research on Fuzzy Information Processing in Databases (2 Volumes). USA: Information Science Reference, E-book. Galindo, J. and others (2004). Storing fuzzy knowledge and fuzzy metaknowledge in relational systems. WSEAS (World Scientific and Engineering Academy and Society) transactions on systems, Vol. 3, 627-632. Galindo, J. and others (2005). Implementación de una base de datos relacional difusa. Un caso en la industria del cartón (Implementation of a fuzzy relational data base. A study case at the cardboard industry). Rev. Colombiana de computación, Vol. 6, 48-58. Galindo, J. and others (2008b). Fuzzy Quantifiers with and without Arguments for Databases: Definition, Implementation and Application to Fuzzy Dependencies. Magdalena, L. et al publishers (2008). 12th Int. Conference on Information Processing and Management of Uncertainty in Knowledge-Based Systems, Málaga: IPMU'2008, 227-234. García, A. (2009). Estudio de la evolución de la incidencia de factores psicosociales en los alumnos de la enseñanza militar de perfeccionamiento de la Escuela Politécnica Superior del Ejército (Study of the evolution of the impact of the psychosocial factors over the students of military education of improvement at Superior Technical College of the Army). Masters Thesis. Unpublished. Madrid (Spain). García, A. (2012). Graduación de características cualitativas mediante Técnicas de Lógica Difusa (Adjustment of qualitative characteristics through Fuzzy Logic Technic), PhD Thesis. Escuela Politécnica Superior del Ejército. (Currently in a very advanced state of composition, unpublished). Madrid (Spain). Gómez, F. (2010). Adquisición de competencias profesionales para el desempeño del Trabajo Social (Acquisition of professional competences for the performance of Social Work). Development and Quality of the Education Vicechancellorship at UCM. Madrid (Spain). Gómez, F. and García, A. (2007). Presente y futuro de la investigación, la innovación y el desarrollo de la intervención social con familias (Present and future of the research, the innovation and the development of social intervention with families). Published in Intervención social con familias run by Gómez, F. (editor). Madrid: McGraw Hill. Gómez, F. and García, A. (2010). Ciudadanos en el Trabajo Social con TLD (Citizens in Social Work with FLT). Social Work Faculty of Gijón. Asturias (Spain). Gómez, F. and Herrador, F. (2008). Tareas y acciones de los trabajadores sociales: un estudio comparativo entre España y Ecuador (Tasks and actions of social workers: a comparative case study between Spain and Ecuador). Documentos de trabajo social: Revista de trabajo y acción social, no. 43-44, 137-153. Pecha, A. and Villamil, J. (2002). Relaciones de preferencia y elección social en una estructura difusa (Preference relations and social choice inside a fuzzy structure). Cuadernos de economía. Vol. 21, no. 37, 33-55. Santafé de Bogotá (Colombia). Prieto, P. and San Luis Costas, C. (1992). “Aplicación de lógica borrosa a la medición psicológica: La Escala Gráfica Difusa como alternativa a la medición de respuestas. Un estudio empírico” (“Application of fuzzy logic to psychological measuring: the Fuzzy Graphic Scale as an alternative for response measurement. Empirical case study”). Psicológica: Revista de metodología y psicología experimental. Vol. 13, no. 3, 273-283. Vázquez, O. et al (2004): Libro Blanco del Título de Grado en Trabajo Social (Social Work Bachelor Degree White Paper). Madrid: Agencia Nacional de Evaluación de la Calidad y Acreditación - National Agency for Quality Assessment and Accreditation of Spain- (whose Spanish acronym is ANECA). Zadeh, Lotfaliu Askar (1965). Fuzzy sets. Information and Control. Vol. 8, 338-353.
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationdfbe92fb-c6c2-401c-ae01-59dc96d0c527
relation.isAuthorOfPublication06eaac75-21fb-404d-95fd-dadbdccf0724
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverydfbe92fb-c6c2-401c-ae01-59dc96d0c527

Download

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
articulo_IJHSS.pdf
Size:
235.86 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections