Para depositar en Docta Complutense, identifícate con tu correo @ucm.es en el SSO institucional. Haz clic en el desplegable de INICIO DE SESIÓN situado en la parte superior derecha de la pantalla. Introduce tu correo electrónico y tu contraseña de la UCM y haz clic en el botón MI CUENTA UCM, no autenticación con contraseña.

L'auca del compromís docent amb la lectura formativa

Loading...
Thumbnail Image

Official URL

Full text at PDC

Publication date

2025

Advisors (or tutors)

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Graó
Citations
Google Scholar

Citation

Egea Andrés, A., Paredes Santín, A., Alonso Sáinz, T., & Prats Gil, E. (2025). L’auca del compromís docent amb la lectura formativa: epíleg. En Cultura lectora i educació: aprendre amb llibres a l’escola i a la universitat (pp. 243-254). Graó.

Abstract

Al capdavall, amb això de la cultura lectora ens juguem una bona part de la identitat docent. Sense una consciència lectora ferma per part del professorat, costarà restaurar, si cal, la funció social de la lectura i, en especial, entre infants i joves. El mirall de la societat adulta és fonamental, per a una identitat lectora forta, i el professorat hi té una responsabilitat destacada, no exclusiva, però sí important. Cal revisar el cànon que dona sentit a la professió i cal saber-lo integrar, amb intel·ligència cultural, en la formació inicial de professorat i al llarg de la carrera professional amb tot d’activitats riques i variades que ho fomentin. La docència no és una aventura en solitari i els equips docents hi tenen un rol destacat, en l’establiment i promoció de plans que fomentin aquesta lectora. Com queda explícit en aquest capítol, «la lectura i la cultura lectora es mostren com una via de personalització per a una re-professionalització docent». El repte no és menor. Proyecto Mestres i lectura. +LECT El compromís docent amb la cultura humanística ARMIF2023 000013

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Description

Keywords