El proceso de producción audiovisual publicitaria en España durante el período de crisis económica (2008-2016)
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Publication date
2019
Defense date
19/11/2018
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Universidad Complutense de Madrid
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Abstract
El presente trabajo de investigación tiene como objetivo principal analizar cómo ha afectado la crisis económica a los procesos de producción audiovisual publicitaria en España. La relación de los anunciantes con las agencias y las productoras, los departamentos de producción y el rol del productor audiovisual, así como el papel del consultor de los anunciantes, son algunas de las cuestiones sobre las que se ha profundizado en esta tesis doctoral. A través de entrevistas en profundidad realizadas a distintos profesionales que participan en el proceso de producción, se ha analizado la influencia de la crisis en la forma de realizar los anuncios, los presupuestos audiovisuales y las formas de pago. Con este estudio se pretende ayudar a mejorar los procedimientos que se llevan a cabo y aportar información para aumentar la profesionalización del sector de la producción audiovisual publicitaria.
The main objective of this research is to analyses the impact of the economic crisis on audio-visual advertising production processes in Spain. The advertisers’ relationship with the agencies and production companies, the production departments and the roles of the audio-visual Producer and advertiser’s consultant, are some of the issues dealt upon in this doctoral thesis. We have carried out in-depth interviews with different professionals involved in the production processes in order to analyses theinfluence of the economic crisis on commercials production, audio-visual budgets and forms of payment. This study aims to help to improve the procedures and provide information to increase the professionalization of the audio-visual production sector...
The main objective of this research is to analyses the impact of the economic crisis on audio-visual advertising production processes in Spain. The advertisers’ relationship with the agencies and production companies, the production departments and the roles of the audio-visual Producer and advertiser’s consultant, are some of the issues dealt upon in this doctoral thesis. We have carried out in-depth interviews with different professionals involved in the production processes in order to analyses theinfluence of the economic crisis on commercials production, audio-visual budgets and forms of payment. This study aims to help to improve the procedures and provide information to increase the professionalization of the audio-visual production sector...
Description
Tesis de la Universidad Complutense de Madrid, Facultad de Ciencias de la Información, leída el 19-11-2018