El profesorado de ciencias y matemáticas y la comunicación a través de las TIC
Loading...
Download
Official URL
Full text at PDC
Publication date
2014
Advisors (or tutors)
Editors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Complutense de Madrid
Citation
Méndez Coca D. y Méndez Coca M. (2014). El profesorado de ciencias y matemáticas y la comunicación a través de las tic. Historia y Comunicación Social, 19(1), 315-326. https://doi.org/10.5209/rev_HICS.2014.v19.44960
Abstract
La integración de las tic en la educación avanza positivamente superando las barreras de la falta e inadecuada formación de los profesores de matemáticas y ciencias y la escasez de recursos en los centros. Los avances de la tecnología y su adecuada aplicación a la educación permiten una personalización del aprendizaje, un incremento de la motivación en los estudiantes y un enriquecimiento de las prácticas didácticas.
The integration the ict in education progress successfully exceeding the barriers of the lack and unsuitable training of math and science teachers and the lack of means in schools. The advance of technology and the proper application of this technology to the education allow a personalized teaching and an improvement of the motivation in the students and enrichment of the didactic practice.
The integration the ict in education progress successfully exceeding the barriers of the lack and unsuitable training of math and science teachers and the lack of means in schools. The advance of technology and the proper application of this technology to the education allow a personalized teaching and an improvement of the motivation in the students and enrichment of the didactic practice.