El aprendizaje servicio (APS) como metodología de aprendizaje jurídico-pedagógico: la reinserción de presos a través de la justicia restaurativa para estudiantes de derecho y de educación social
Loading...
Official URL
Full text at PDC
Publication date
2019
Advisors (or tutors)
Editors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Citation
Abstract
Se trata de un proyecto innova-docencia que a través de la metodogía PIE-APS profundiza en la detección de las carencias y de los problemas reales que plantean la reinserción de presos, los derechos constitucionales afectados por el problema de la reinserción, y las propuestas actuales de justicia restaurativa que colaboran a dicha reinserción de la población penitenciaria.
It is an innovative-teaching project that, through PIE- APS methodology, delves deeper in the detection of shortages and real-life problems that prisoner reinsertion poses, the constitutional rights affected by the issue of reinsertion, and the current proposals of restorative justice that cooperate on such reinsertion of the prison population.
It is an innovative-teaching project that, through PIE- APS methodology, delves deeper in the detection of shortages and real-life problems that prisoner reinsertion poses, the constitutional rights affected by the issue of reinsertion, and the current proposals of restorative justice that cooperate on such reinsertion of the prison population.
Description
Proyecto de Innova-Docencia 144