Desarrollo de la inteligencia emocional percibida por los estudiantes de enfermería durante las prácticas clínicas y sus factores modificadores
Loading...
Download
Official URL
Full text at PDC
Publication date
2025
Defense date
07/07/2023
Authors
Advisors (or tutors)
Editors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Complutense de Madrid
Citation
Abstract
Las experiencias en las prácticas clínicas son esenciales para el desarrollo de la identidad de enfermera, la motivación para continuar en el grado y la obtención de resultados exitosos. En España suponen 84 Créditos del Sistema Europeo de Transferencia de carácter obligatorio y permiten la integración de los conocimientos tanto básicos como específicos de la profesión, se dispensan bajo la supervisión de un instructor, la enfermera asistencial, y la cooperación pedagógica de un tutor universitario, la enfermera docente. Existe muy poca evidencia sobre la influencia tanto de los entornos de aprendizaje en el ámbito clínico en España y sobre la participación de los tutores en el nivel de satisfacción de los estudiantes...
Experiences in clinical practices are essential for the development of nurse identity, motivation to continue in the degree and obtaining successful results. In Spain they involve 84 European transfer system Credits’ mandatory credits and allow the integration of both basic and specific knowledge of the profession. They are dispensed under the supervision of an instructor, the nursing care, and the pedagogical cooperation of a university tutor, the teaching nurse. There is very little evidence on the influence of both clinical learning environments in Spain and on the participation of tutors in the level of student satisfaction...
Experiences in clinical practices are essential for the development of nurse identity, motivation to continue in the degree and obtaining successful results. In Spain they involve 84 European transfer system Credits’ mandatory credits and allow the integration of both basic and specific knowledge of the profession. They are dispensed under the supervision of an instructor, the nursing care, and the pedagogical cooperation of a university tutor, the teaching nurse. There is very little evidence on the influence of both clinical learning environments in Spain and on the participation of tutors in the level of student satisfaction...
Description
Tesis inédita de la Universidad Complutense de Madrid, Facultad de Enfermería, Fisioterapia y Podología, leída el 07-07-2023