Metodología de innovación, herramientas tecnológicas y comunidades de aprendizaje virtual para la formación del profesorado. Propuesta de trabajo comunitario para eliminar las posibles barreras tecnológicas y facilitar el acceso para todos
Loading...
Official URL
Full text at PDC
Publication date
2019
Advisors (or tutors)
Editors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Citation
Abstract
Con este proyecto se pretende desarrollar estrategias metodológicas para la formación del profesorado en competencias tecnológicas, por medio de las comunidades virtuales de aprendizaje fomentado así el trabajo colaborativo.
Además, este proyecto pretende reflexionar sobre las diferentes dificultades o barreras tecnológicas con el fin de proporcionar claves que permitan mejorar el trabajo diario con estas tecnologías dentro del concepto de accesibilidad.
This project aims to develop methodological strategies for teacher training in technological competencies, through the virtual learning communities thus fostering collaborative work. In addition, this project aims to reflect on the different difficulties or technological barriers in order to provide keys that improve the daily work with these technologies within the concept of accessibility.
This project aims to develop methodological strategies for teacher training in technological competencies, through the virtual learning communities thus fostering collaborative work. In addition, this project aims to reflect on the different difficulties or technological barriers in order to provide keys that improve the daily work with these technologies within the concept of accessibility.