Alimentos envasados recopilados en una base de datos online como recurso de enseñanza-aprendizaje en alimentación y nutrición (ALIVA-BAD). Aprendizaje basado en proyectos colaborativos
Loading...
Official URL
Full text at PDC
Advisors (or tutors)
Editors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Citation
Abstract
El proyecto ALIVA-BAD empleó la metodología de aprendizaje basado en proyectos colaborativo para crear una base de datos sobre alimentos procesados envasados. Su objetivo fue mejorar el conocimiento de los estudiantes sobre los alimentos y desarrollar habilidades relevantes para su futuro profesional. Participaron 131 estudiantes de diversas asignaturas relacionadas con la nutrición, analizando 433 marcas de alimentos de 37 categorías diferentes. La encuesta de satisfacción fue completada por 88 estudiantes (67.2% del total). En general, los estudiantes expresaron una opinión positiva sobre su participación, considerando el proyecto como una buena opción para la evaluación continua y valorando su carácter innovador. En conclusión, el proyecto ALIVA-BAD demostró ser un método de enseñanza-aprendizaje original y bien aceptado, que mejoró la comprensión de los estudiantes en temas de alimentos y nutrición, al tiempo que fomentó habilidades de trabajo en equipo.
The ALIVA-BAD project employed the methodology of collaborative project-based learning to create a database on processed packaged foods. It aimed to enhance students' knowledge and develop skills relevant to their professional futures. The project involved 131 students across various nutrition-related subjects, analysing 433 food brands of 37 food different categories. The satisfaction survey was completed by 88 students (67.2% of the total). In general, students expressed a positive opinion about their participation, perceiving the project as a good option for continuous assessment and an innovative approach. In conclusion, the ALIVA-BAD project showcased an original and well-received teaching-learning method that improved students' understanding of nutrition and food-related topics, while fostering teamwork skills.
The ALIVA-BAD project employed the methodology of collaborative project-based learning to create a database on processed packaged foods. It aimed to enhance students' knowledge and develop skills relevant to their professional futures. The project involved 131 students across various nutrition-related subjects, analysing 433 food brands of 37 food different categories. The satisfaction survey was completed by 88 students (67.2% of the total). In general, students expressed a positive opinion about their participation, perceiving the project as a good option for continuous assessment and an innovative approach. In conclusion, the ALIVA-BAD project showcased an original and well-received teaching-learning method that improved students' understanding of nutrition and food-related topics, while fostering teamwork skills.