Diseño de una asignatura optativa transversal en "cuidados en salud", basada en aprendizaje-servicio (ApS): estrategia docente basada en la experiencia y en responsabilidad social
Loading...
Official URL
Full text at PDC
Publication date
2018
Advisors (or tutors)
Editors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Citation
Abstract
El Proyecto de Innovación pretende desarrollar una asignatura piloto de aplicación transversal, basada en metodología Aprendizaje-Servicio, buscando el compromiso y motivación del aprendizaje universitario con una perspectiva social.
Se persigue que la asignatura ayude a los estudiantes a valorar la utilidad que para la calidad de vida de la sociedad, tienen los conocimientos aprendidos, abordando nuevos desafíos y promoviendo el desarrollo de una conciencia y compromiso social.
The Innovation Project aims to develop a pilot subject of transversal application, based on the Learning-Service methodology, seeking the commitment and motivation of university learning with a social perspective. The aim is to help students assess the usefulness of the knowledge learned for the quality of life of society, addressing new challenges and promoting the development of social awareness and commitment.
The Innovation Project aims to develop a pilot subject of transversal application, based on the Learning-Service methodology, seeking the commitment and motivation of university learning with a social perspective. The aim is to help students assess the usefulness of the knowledge learned for the quality of life of society, addressing new challenges and promoting the development of social awareness and commitment.












